-
max 25cmLallan skrev 2008-09-05 22:02:06 följande:Hittar inga napphållare här hemma så nu tänkte jag sy en men kommer inte ihåg hur långa dom får lov att vara. Någon som vet?
-
Har du provat att trä maskinen bakifrån dvs börjat trä tråd nr 4 sen tråd nr3 ... kan ibland vara det som gör detStinaW skrev 2008-09-06 14:02:31 följande:Hej alla ni som kan sy! Här sitter en nybörjare på overlock och rycker av det lilla hår som inte dottern redan dragit bort. Var och köpte en begagnad Singer igår. Men jag får det inte att funka så bra, tråden till den VÄNSTRA griparen åker ur ett hål den ska sitta i, i själva griparen. Detta händer under tiden jag syr. Hur det nu går till, eftersom tråden sitter igeom hålet och i tyget i ena änden och i trådrullen i andra. Det resulterar i att mitt i när jag syr, så slutar stygnen att funka. Har trätt om maskinen, tror att gubben i affären såg lite för dåligt för att trä den ;) Jag är sämst på att förklara, fattar nada av symaskinen och har ingen annan än er att fråga. Så förhoppningsvis är det någon av er som kanske kan fatta min virriga förklaring och ge mej ett råd vad jag bör göra.Tacksam för all hjälp jag kan få, innan maskin f*n åker ut genom fönstret! //Stina
-
Tvättar oxå alltid först lärde mig snabbt att det inte är bra ide´att ha vit velourbyxa med svarta muddar utan att förtvättaCaeruleus skrev 2008-09-06 21:13:31 följande:Idag har jag fyllt på tygförådet, tjohoo. Följande blev det..muddar i lite olika färgervitt och blått bastygvitt tyg med blå löv påett knallrosa med svarta helikoptraroch till sist blårandigt tyg.Imorgon lär jag inte hinna sy något men på måndag sååå . Brukar ni vara duktiga och tvätta allat tyger innan ni börjar sy?
slutade med väldigt grå byxor
-
ja!!!madigan skrev 2008-09-06 21:47:19 följande:jag har en fin sida med barntyger får man länka dit?
-
fina tyger men de var ju dyramadigan skrev 2008-09-06 21:50:04 följande:www.wiell.com/shop/barntillbehor/tyger.php...
150:-/m för vanligt bomullstyg???
-
Skönt ni är hemma igen och sonen mår bättre. Kimonon var jätte finMazzy skrev 2008-09-08 10:42:02 följande:Nu har jag äntligen bloggat något sytt! Skönt att vara hemma och få pyssla lite igen efter att ha haft en överj-vlig vecka! Titta in om ni har lust :) mazmade.blogspot.com
-
Funderar på att köra en vända till Anderssons & Hjalmarssons i slutet av september.
Någon som vill att jag ska vara ombud??
I så fall inboxa -
Jag har fått för mig att ottobres är korta o tjocka...dvs breda men rätt korta men sen skriver en del här inne tvärt om...madebyinferno skrev 2008-09-09 21:38:32 följande:S&S mönster är stora, rätt??? Hur är det med de från Ottebre då???
-
Har rockat lite om ajabaja
Vill påminna om velour beställningar från Andersson o Hjalmarsson med -
Mari78 m pojktriss skrev 2008-09-10 10:03:38 följande:
Har mailat digjapp har fått det -
Mimmi 71 skrev 2008-09-10 10:31:11 följande:
Mari78 m pojktriss skrev 2008-09-10 10:03:38 följande:HAHA
Men "hördudu"! Har inte du tillräckligt med velour Kan erkänna att AMDA har fått ett mail av mig också Har idag sytt i svart/vit-randig samt lila A&H velour som kommer på onämnt ställe om någon dag. Är så himla nöjd med denna velour.man kan INTE ha för mycket velour
Ja visst är kvaliteten underbar Älskar deras velourfast jag är ju lite partisk då jag är velourfeteshist haha
-
Tyras föräldrar skrev 2008-09-10 11:51:06 följande:
på nåt sätt är det lite värre att du dessutom är vaxduksfetishistHAHAHA jaaa jag har mina små böjelser hehe -
Samtidigt som de gröna elefanternaLA Woman skrev 2008-09-10 11:55:54 följande:När skulle jofotex få in uggletyget igen?
-
Sandra G skrev 2008-09-10 18:44:47 följande:
Vad kostar velouren där?130:-/m för enfärgad o randig
190:-/m för prickig o tryckt
190:-/m för ekologgisk
Den är 180cm bred med -
Sandra G skrev 2008-09-10 18:52:59 följande:
Har inboxat dig.har inboxat tbx -
HAHA ja får göra sånna här resor när jag känner mig lite deppig...helt plötsligt har man ju massor av vännerTygtiiger skrev 2008-09-10 19:22:16 följande:Nu har jag OCKSÅ inboxat dig - du är poppis!!
-
Måste bara berätta en rolig sak om velour nu när vi ändå har ämnet uppe
Min dotter är 8mån och hon har ju ett antal velourbyxor..hon kryper inte utan hon sitter på rumpan och hasar sig fram mest runt runt.
Hon har en lekback som står på golvet i köket där brukar hon sitta och leka med sina velour byxor på.
Vårat kök är ifrån 1947 och har en GRÄSLIG plast matta som är så matt att allt fastnar på den.
Men inte där min lilla dotter sitter för hon har bonat upp golvet med sina velourbyxor
Bara där är golvet nu blankt...så min gubbe undrar om det är barnarbete att sätta vår dotter på fler ställen på golvet så hela golvet blir blankt o fint igen?! -
Letar på deras hemsida...under vilken rubrik finns dom??Botilda skrev 2008-09-12 09:42:58 följande:Har ni sett Kånkarongjeansen i Svenska Dagbladet idag? Grattis Aje!
-
ååå rafffen var ju super söt. Förstår att dottern gillar denKaja skrev 2008-09-12 10:10:15 följande:Gäsp. Jag sydde en hejjans massa haklappar igår, men kameran hade slut på batteri och ville inte ta några kort för mig.Men, jag har bloggat om en raff som har kommit på besök. Och fick en kram av min dotter.
-
Har bara sett JNY designs kläder i en av föräldra tidningarna...tyvärr vet jag inte vilken då det var på BVC