• mira

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

byxor är också kul att få ju!

• mira

dora eller nån annan - var beställde ni maskinen från - webbsida?

• mira

babylock, coverlock, overlock... om man visste vad ni pratade om - finns det nån bra sida med bilder på olika varianter?

var på ikea idag. av nån anlending slank det ner tre tyg med - barnslig röd och grön flodhäst och det färgade djurmönstrade. har inte en aning om vad jag ska göra med det men 59 kr per 3 meter är ju bra (trodde det var meterpriset).

• mira

yrväder - tack för länken - gjorde mig lite mer upplyst iaf.

• mira

o jag vill ha en overlock - enkel variant nu när jag vet skillnaden... hur ska man motivera det när man syr så illans lite?

• mira

var beställer ni namnlappar? är de billiga och funkar de till o märka kläder med också? har ju en till som börjar på dagis i höst...

• mira

ofta när jag köper kläder till kompisars nyfödda köper jag nån storlek större för det är så ofta man får måånga små kläder man aldrig hinner använda.

• mira

eller för hand. min mamma är född 1940 och när hon var ung så hände det att hon sydde för hand kläder... t ex en skjorta/blus...

• mira

nån här som beställt sina namnlappar från namnband.se - eller köper alla lite dyrare lappar med symboler?

beställde därifrån 2005 för o märka tösens kläder och tänkte att de var ju helt okej och beställde därifrån nu i år till pojkens - men de har bytt material och de är nästan lite vassa i kanterna och känns inte alls okej... tips på annat billigt ställe? fick här 100 st för 177 med frakt men hjälper ju inte när man inte vill använda dem (har mailat och klagat men förväntar mig ingen reaktion).

• mira

jaja jag har kommmit på mitt misstag - namnbanden som var "vassare" var ju av polyester numera och inte bommull... mitt fel att jag inte läste noga innan jag beställde - gick bara på att jag köpt därifrån innan. :(

• mira

snoddas - fast jag har ju haft dem som hankar o i plagg det inte funnits nån bra lapp o skriva på... får väl bita i sura äpplet o hitta andra nånstans...

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle