• uniMog

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Minmin skrev 2008-06-18 23:09:24 följande:
    Hihi.. jag är sååå fnissig! Har fått flera beställningar på väskor! Jag!?!Har lagt in bild på senaste väskan idag också. Men längtar mest efter att få visa er solhatten som jag sytt, som efter fnulande äntligen fick rätt form och nu ser ut som en klocka hela vägen. Hittade inga mönster på sådana nämligen. Känner ni till något? Jag vet att jag sett sådana förr, men inte sen jag började sy själv. minmina.wordpress.com*gör glädjedansen*
    ja det är väl inget konstigt?? jag sitter på händerna för att inte beställa en väska
    the advance of civilization is nothing but an exercize in limiting of privacy
  • uniMog
    first timer skrev 2008-06-19 07:47:41 följande:
    Kan ni hjälpa mig att tänka lite?Jag ska sy en enkel rektangulär tygväska med botten. Hur gör man med fodret nedtill? Jag tänkte vändsy upptill men hur gör man i botten ör att sömmen inte ska synas? går det?Väskan ska se ut som en mindre pappkasse i modellen.
    det snyggaste är nog att lämna en öppning i sömmen överst, tex där du ska sätta ett handtag och vända kassen rätt genom det
  • uniMog

Nu försvinner jag från nätet ett par dagar för operation. jag önskar er alla ett par goda dagar så återkommer jag med nya krafter i nästa vecka någon gång!

• uniMog
    lilllinda skrev 2008-06-24 10:14:09 följande:
    Detta måste vara den tråkigaste tråden att som "icke medlem" ställa en fråga för man får aldrig svar... Frågat bla om overlock (när andra skrev om just overlockar men inte om det jag frågade jag ville ha tips på en bra) häromdagen frågade jag om en byxa... Nu har jag iofs löst det själv men det är lite tråkigt att inte få svar...
    med tanke på hur många inlägg som skrivs så är det helt enkelt så att inte alla kan hinna svara på allt eller ens hinna se allt.

Man får tjata helt enkelt.
  • uniMog

jag syr som idizen! *vinkar* nu är jag tillbaka men jag lär inte sy på några dagar

• uniMog
    Sopheia skrev 2008-06-26 08:27:04 följande:
    Lite råd...Jag tänkte sy en "snurrkjol" åt mig själv i chiffong till ett bröllop jag ska på, hur hade ni gjort i midjan, resår eller sydd linning?Jag vill ju inte ha en mudd på en festkjol, det känns för klumpigt, och kanske resår också? men det blir ju lite pilligt med linning...
    linning! och det är inte så pilligt. Du syr i rynktrådar upptill bara och sen syr du på linningen. Klart!
  • uniMog

jag kan bara inte ta mig i kragen och GÖRA något.. jag har klippt en massa men sen då.

• uniMog
    Gekko skrev 2008-06-27 13:04:20 följande:
    Vi får göra gemensam sak, för nu bara sitter jag här igen och funderar på vad jag hellre skulle vilja sy. Istället för att slutföra det jag påbörjat... Om jag tar dig i kragen och du mig kanske?
    men om du tar mig i kragen kanske det gör ont i såret? *orolig*
  • uniMog

*tar gekko i kragen* varsågod!

• uniMog
    LumLumLum skrev 2008-06-27 13:59:09 följande:
    Tack. Duschen är iaf avklarad, får se om jag kan få lite klippt under eftermiddagen.
    jag har duschat OCH klippt OCH klämt ner mig i gördeln igen! Jag leder
    Minmin skrev 2008-06-27 14:42:52 följande:
    helloj ni alla! Kragryckning behövs här också! Måste flytta ut ur mitt hobbyrum nu. Och det vill jag ju förstås inte alls. För den blir ersatt av en klädkammare med skrivbord på 119x60 istället för ett helt rum. Bluäk.Men ni som syr på beställning. Hur fort brukar det ta för människors olika banker att föra över pengar? Min ena bank till min andra (handelsbank till nordea) tog en dag. Finns det de som tar längre tid på sig? Finns det anledning för människor att säga flera gånger att de vill beställa ditten och datten och sen ändå inte betalar..händer det er? Vad jag undrar är nog om jag ska våga börja sy på åtminstone den ena beställningen, där jag har två likadana beställda, eller om jag gör säkrast i att vänta.
    Jag är ju bitter ang. folk som beställer så fråga inte mig
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle