• uniMog

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Minmin skrev 2008-06-27 14:54:18 följande:
    Pejgan. Varför är du bitter för det? Förlåt om jag rotar i något gammalt var här... men jag är ju ny på fronten.
    för att "folk" inte vill betala rimliga priser, tror att jag kan leverera på 2 sek och är otroligt otroligt petiga.

Sen finns det den andra sorten också men jag är långsint
    the advance of civilization is nothing but an exercize in limiting of privacy
  • uniMog

Intressant kuriosa: nysningar gör ont i opererade magmuskler. bara så ni vet

Vilken färg ska jag kanta min rosa-röd-randiga turtle-lekdress med? jag har röd, vit, natur, marinblå och svart. 

• uniMog

röd känns lite fegt... kanske ska prova med svart... hm.. *funderar*

Och jag vet inte vad man får göra på fl längre :-O

• uniMog
    Mimmi 71 skrev 2008-06-29 08:32:57 följande:
    Jag är tillbaka med frågor om "marknadskollektion"Tycker ni man måste ha plagg i ALLA storlekar i ett visst tyg (förstår ni vad jag menar)?Om man exv har en röd t-shirt i kollektionen skall man sy den i alla storlekar eller kan man utesluta några storlekar för att i dessa göra t-shirt i ett annat tyg?????
    nej man kan ju faktiskt erbjuda sig att sy upp i rätt färg/storlek om kunden är intresserad
  • uniMog
    Tyras föräldrar skrev 2008-06-28 23:45:53 följande:
    OT som f-n men det där inlägget kändes bra att läsa. Vi har två trotsmonster på två år och just 3½, som jag nu kommer vara solo med i en vecka. JAg påmindes om hur det var att prya på dagis. femåringarna var ljuvliga. Sådär underfundigt kluriga och liksom nöjda med tillvaron.
    Du får komma hit också jag lovar Jag har en 2½ och en 4½ och ehm.... ja..... jag hoppas att 4½:an blir ljuvlig på ett halvår Oskyldig
  • uniMog

Bibbi finns på sysidan.se men har ingen egen hemsida (tror jag?)

• uniMog
    Svar på #1203
    Bibbi ÄR verkligen fantastisk!
  • uniMog

Jag brukar ta ganska mycket kortare mudd i midja och fot. 20% tycker jag låter på gränsen till att det skulle stanna uppe. Med resår eller dragsko i midjan tar jag kanske 20% men utan kan jag ta så mycket som 50% mindre.

• uniMog
    Mamalicious skrev 2008-07-25 09:10:02 följande:
    Hej i sytråden!Undrar om ni har nått tips på en intenetbutik som säljer råsiden/thaisiden? Jag ska sy en klänning till mig själv till min kusins bröllop i augusti, och är på jakt efter ett chocklila tyg! Har googlat runt men hittar inget själv och tänkte att ni kanske har koll
    simbra siden kan ha men de har en dålig nätbutik: http://www.simbrasiden.se
    sidencarlsson i sthlm har ingen internetförsäljning tror jag men massor av siden
    duran har en del http://www.durantextiles.com/index.asp

Men JAG skulle välja korps lila råsiden!!
  • uniMog
    Beatrize74 skrev 2008-08-05 14:14:46 följande:
    Är det någon av er tygtrixare som vet hur man gör för att inte få sådana rynkor i hörnen, att det liksom blir så spänt. Man ska kunna klippa upp sömsmånen något va? När man syr rundade saker så kan man ju klippa upp sömsmånen som små trianglar för att lätta på "trycket", men hur gör man om man har sytt ett nittiogradershörn? (Alltså...tänk er att ni syr bokstaven "L" till exempel. Det blir gärna "korvigt" där i den inre hörnet av bokstaven nedtill.)Hur katten gör man?
    klipp bort så att det inte blir som ett ett "v" utan klipp bort så mycket sömsmån som möjligt
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle