• Armine

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Nu har jag fått två kassar med tyg och gamla gardiner. Det blir tvättdag i morgon, så får jag se vad jag sparar.

• Armine
    AMDA skrev 2008-07-21 18:04:53 följande:
    Måste bara visa vilket gulligt tyg jag hittade i USA blir nog att jag beställer lite av det nästa gång jag ska handla.www.familjeliv.se/hem/amda/gallery/php4swqog....Sitter nu och väntar på 1,5 meter röda elefanter från jofotex + 7 meter av blandade trikåer från USA hihi I bland är brevbäraren mer eftertracktad än vanligt
    Vilket underbart tyg!

Här är posten nästan jämt eftertraktad. Fick bland annat idag mina quilt verktyg så nu ska det bli lapptäcken. I morgon kommer nästa paket. Men maken kan vara eftertraktad han med, speciellt idag för då kom han hem med fem meter tyg från rean.
  • Armine
    car skrev 2008-07-22 20:06:17 följande:
    Nu har jag också startat en blogg    Inte så mycket att visa upp ännu, men det kommer mera carolasbod.blogspot.com/
    Vilka underbara haklappar du gjort. Bloggen hamnade bland favoriterna.
  • Armine

Syr ni bara trikå med overlocken eller syr ni i andra tuger också?

Jag snodde ihop ett par shorts till sambon och funderade på om det inte hade varit lättare att sy på overlocken (slippa sicksacka). Tänkte om det är värt det så ska jag få tummen ur och sparka igån mammas gamla overlock.

• Armine
    yrväder skrev 2008-07-24 20:23:09 följande:
    tildajag syr i andra tyger på overlocken med. Om jag däremot syr jeans så brukar jag overlocka delarna först och sen sy ihop på vanliga maskinen för att få lite större sömsmån för snyggare stickningar, samt för att overlocken är lite seg på 3-4 lager jeans.
    Tack, då är det nog värt att få igång den. Jag syr mest väskor, men när det gäller kläder så blir det så mycket att sicksacka så då är det ju värt den tiden om man vill hinna en del.
  • Armine
    car skrev 2008-07-24 23:39:35 följande:
    Vad kan man sy när man har ca 1 m bomullstyg?Kjol, solhatt.....mer? 1 meter är ju inte så mycket, men roligt att göra något av det
    Väska
  • Armine

Sitter och fixar lite grejer till en "wedding emergancy box". Ni som gjort små väskor för bindor och tamponger har ni gjort mönstret själva eller har ni hittat dem någonstans?

• Armine
    Elyelle skrev 2008-07-25 19:26:55 följande:
     Jag har bara klippt rakt ur tyget. Vilken stil ar du ute efter?
    Vet inte riktigt vilken stil jag letar tänkte mer på hur andra har gjort.
  • Armine

Lines underbarn skrev 2008-07-26 13:31:35 följande:

Måste bara få visa vad jag har pysslat ihop till mig själv! underbarn-underbarn.blogspot.com
    Kunde inte lämna ett inlägg i din blogg så det får bli här i stället. Vilken underbar själ, vad är det för färg? Jag har stickat en liknade i ljusbått och lila (blandade med varandra). Ska göra en svart också.
  • Armine

Jag sprang på trikå för 19 kr/m idag så jag kunde inte låta bli. Första gåpngen jag köpt och ska sy i trikå så det blir spännande. Så nu har jag en soprre att få igång mammas overlock.

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle