• Kyssen

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Dora skrev 2008-07-04 21:04:20 följande:
    Det måste nog vara 12. Där jag köper mina (www.snapsource.com) är storlek 14 9,5 mm.Mindre än så skulle jag nog inte köpa då 14 var tillräckligt smått för tex barnkläder. Jag använder mest storlek 16.
    Thanx!!!!!!
  • Kyssen
    Mamma på vift: Symaskiner tycekr jag är en smaksak (som det flesta saker är) men om du kräver en stark motor så försvinner väl några märken kanske. Om jag inte är helt fel ute så har Pfaff stark motor - iaf upplever jag det så. Sen finns ju janome som har sin "easy jeans" som oxå skall vara en slittålig maskin vad jag hört. Det bästa är nästan att bestämma vilka funktioner man vill ha och sen ge sig ut på google och kolla vilka maskiner som har det. Sen bege sig till närmsta butik coh provsy..
  • Kyssen

Ni som tryckt lite egna tryck på tröjor o dyl. Hur mkt färg går det åt? Tänkte beställa från SoS och deras burkar såg så små ut. (15ml) Hur mkt behöver man egentligen för att stämpla tex en tröj i strl 80 med stjärnor??

• Kyssen
    yrväder skrev 2008-07-07 21:08:18 följande:
    Kyssenmartinscolor.com/default.asp?/lista.asp?id=35...
    Å vad snällt!!! Det såg ju mycket bättre ut, dessutom hade de fler färger att välja på!! Kan du även tipsa om vad jag inte får missa att ha hemma vid tryck? Typ stöppel, färg, nåt att göra shablon av (någon tipsade om bokplast?)
  • Kyssen

Yrväder: Kanon, tack för hjälpen - har antecknat och sparat så jag vet vad jag ska köpa hem. Blev så sugen på att testa att trycka något när jag såg den fina Elefanttröjan i Kokalals blogg!! Även Liemels stjärntröjor inspirerade mig!

dock får jag nog hålla mig till tåls lite då jag skickat iväg min symaskin på lite service. Får se om de kan komma till rätta med hoppstygnen nu.

• Kyssen
    Yrväder: Underbara troll!!!!!!!!!! Så snyggt det blir med screentryck!! Får man lov att fråga vad den stora skillnaden mot "vanligt" tryck är? Är det att man har en ram där man häller ut färgen istället för att stämpla??
  • Kyssen
    Yrväder: Jättebra beskrivet, nu förstår jag varför det blir så mkt lättare med screentryck!! Hade inte koll på det där med fotoemulsionen och att det blir som en schablon av det!
  • Kyssen
    Cirrus: Jag stickar oxå ned den mot ärmen - inte för att jag egentligen vet vilket som blir snyggast, men så stog det i ottobre på den första raglanen jag sydde, och sen har jag gjort det av bara farten =).

doyoumind: Yrväder är grym på screentryck!! Sen är det någon mer oxå, Thea kanske?
  • Kyssen
    Pillan: Å vad kul att höra - alltid lite extra nervöst när man syr till någon som själv syr =).. Ser fram emot bilder!

Jag använder oxå SoS knappar med prymtången - och är det lite tjockare så efterbankar jag oxå. Tycker tyvärr att de knapparna är något trögare att öppna/stänga än vad Prym är så därför lossnar de ju lättare.. men med tanke på priset för Prymknapparna så väljer jag ändå SoS.
  • Kyssen
    HugOlle skrev 2008-07-08 20:44:48 följande:
    Nån som vet var man köpa bra förpackningsmaterial billigt? Plastkassar o tejp i all ära...men skulle vilja förnya o hotta upp det hela lite...
    Jag kör med brunt papper på rulle från IKEA som brukar finnas vid presentpapperet. Tycker det ser lite finare ut än mailingbags. Visst, lite mer jobb kanske men somsagt finare..brukar även lägga plaggen i en 3liters plastpåse först för att minska risken för förstörda plagg. Använder sedan vanlig tejp köpt på vilken vanlig affär som helst.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle