• Kyssen

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Ett annat tips (som jag inte kommit på själv utan läst någonstans) är att sätta lite dubbelhäftande tejp i den ena vita delen på prymtången (eller egentligen är det ju i själva de vita plupparna jag menar). Då hålls den delen kvar - och man kan ändå använda SoS knapparna i Prymtången - trots att de är lite för små.

• Kyssen

Ang haklapps-diskussionen: Jag syr alltid på kantbandet med en söm, precis som en del andra av er. Brukar inte förstryka den utan lägger bara på plats vart efter jag syr. På den delen som är vid halsen brukar jag dock förvika den lite, så att den redan är svängd när jag lägger den på plats, på så vis blir det snyggast men framförallt enklast att sy den iom att det svänger.

Fickan gör jag ca 1.5 cm bredare än vad själva haklappen är, fast bara högst upp - botten på fickan är lika stor som haklappen - tycker faktiskt inte att det blir fult alls =).

Mira: De flesta av oss har nog beställt från minanamnband. Länk finns högs upp i trådstarten.

Idag har jag lagt en beställning hos Bibbi - finns det något tråkigare än att köpa snedslå.... kostar en del men man får lixom inget roligt för det, inte som med tyg!! Fast å andra sidan - utan snedslå inga haklappar = ingen försäljning -  så i slutändan blir det ju cash ändå =).

• Kyssen
    Tilda Viola: Ah.. där sa du något - det ska ju jag oxå köpa!! Tack för påminnelsen *skriver upp på att köpa listan*
  • Kyssen

Just det ang papperspåsar, bor ni i närheten av Göteborg så finns ju alltid Tingstad, de är ju jättestora på all slags papperspåsar o dyl. Vet dock inte om det går att handla om man är privatperson eller om det krävs stora volymer för att få handla, men värt att kolla iaf.

• Kyssen

Kan bara rekommendera att köpa symaskin hos Skövde symaskiner. Köpte själv där för några månader sen, och när min maskin nu började strula var de hur hjälpsamma som helst. Fick skicka in den fraktfritt, de kollade på den och lagade den på bara en dag, och nu är den på väg hem igen!! Superservice kallar jag det!

Haklappar syr jag efter eget mönster, ritat av ett jag gillar och sen modifierat, precis som HugOlle. Fickan syr jag inte dubbel, tycker det blir för tjockt då.

Har oxå rockat lite =).. inga elefanter dock - dom sitter jag just nu coh väntar svar på. Mailade för ngåra dagar sen men har inte hört något ännu.

• Kyssen
    Pillan81 skrev 2008-07-11 08:56:32 följande:
    Nu har jag beställt en ny symaskin från skövde symaskiner. Det blev en Brother NV50, visst är det någon/några som har den här?Bra erbjudande hade de på den nu också Längtar till nästa vecka när den anländer...Har ju haft mammas Husqvarna så det börjar bli dags att återlämna den nu, lagom för service kanskeHar rockat lite ugglor också förresten, fast inga ugglor med denna gång...
    *räcker upp en hand* Jag har den och är jättenöjd trots att jag haft den inne på service redan. Det var visst något vajsing med nålläget - kan tydligen bli så när dom massproducerar på fabrik sa Patrik. Du kan förresen förvänta dig bästa tänkbara service därifrån om det krånglar! Helt klart i världsklass när det gäller trevligt bemötande mot kunder.
  • Kyssen
    Happy Hippo skrev 2008-07-10 12:32:49 följande:
    Gummsan: Har aldig blekt något så jag vet inte. Kyssen: Jag visade upp din blogg för en vän som vill ha vagnsdynor o fick kommentarer i stil med GUD vilka underbara saker du syr, jättefint alltihop.
    Men gud så roligt! Sitter nästan här och rodnar lite nu. Typisk svensk som man är med mentaliteten "-nej men inte kan väl jag.. "
  • Kyssen
    Aje: Tror det är 372.. men nu blev jag helt plötsligt osäker..
  • Kyssen
    Villevalle: Här är en till som väntar på elefanter - har inte ens fått svar på att de tagit emot mitt mejl än, och jag mejlade förra fredagen.
  • Kyssen
    Tyras föräldrar skrev 2008-07-13 10:05:33 följande:
     Någon mer än jag som har en word-fil "tips från sytråden"? Med råd om krånglande maskiner, färg på bibbis tråd osv
    Nej, men gud vilket bra tips !!! Att jag inte tänkt på det innan istället för att sitta som en idiot och leta i tråden =)..
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle