• Aje08

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Jag skulle prova bandkantaren till CPn igår och det gick inte så bra... Sömmen på avigsidan blev som ett råttbo och jag har för mig att det hänt någong annan här och att jag sett en bild på det i någons blogg men kan inte komma ihåg vem det var. Någon som känner igen sig eller minns!?

Annars har Cover Pron funkat jättebra hittills. Jag har bara kört tvillingsömmen och med standardinställningar men det ser fint ut.

• Aje08

Jo det är trångt och det extra lyftet ger inte så mycket mer rum men det går ju oftast att lirka in saker :)

Jag kan inte svära på att jag kommit ihåg att sänka pressarfoten så kanske var det det!

• Aje08
    NettaniGbg skrev 2008-07-17 09:35:32 följande:
    Oj vad zugen man blir på att köpa ny mazkin. Någon zom beztällt från Bibbi zizta veckan?Har inte hört från henne och undrar om min beztällning är borta eller om hon helt enkelt är utan internet.
    Hon var bortrest förraveckan, mellanlandade hemma för tvätt i söndags och åkte iväg igen direkt. Hon läste mitt beställningsmejl på resande fot och packade paketet i söndags, så jag fick det igår. Helt otrolig service måste jag säga, att ta sig tid även mitt i semestern!
  • Aje08

Yrväder - uppdatering av CoverPro användning. Maskinen går varm här och jag har nu sytt fållar och stickningar på fyra tröjor och hittills har jag bara sett ett hoppstygn och det var när jag bråkade lite med den. Fast jag kör bara med standardinställningar än... Ärmar fållar jag innan jag syr ihop men nederkant funkar bra att fålla efter, inga hoppisar över sömmarna.

• Aje08
    yrväder skrev 2008-07-17 14:55:51 följande:
    ajelåter ju kanonbra. kanske man vågar hoppas på en sån då.varför fållar du ärmar innan? är det för att det blir lite trångt och pilligt annars?har du sytt nån stickning över en befintlig söm? typ raglanstickning ex? vad använder du för tråd? tror du den är känslig mot bibbis? vore ju kul om man kan ha lite roligare färger på fållarna än den vanliga overlocktråden.
    Jo, jag har sytt stickningar över raglansömmar och även stickat ner halsmudd. Jag fållade ärmarna efter ihopsömnad på en tröja och det funkade bra men är ju lite knökigare.

Jag kör med Bibbis tråd
  • Aje08
    Cirrus skrev 2008-07-18 08:38:34 följande:
    Både elefant- och uggletrikån är ganska kraftig. Det kan ju PoPs också vara men mera följsam i mitt tycke. Elefanterna känns dock riktigt bra tycker jag och då är det ändå ett tryckt tyg. Ugglorna är stelare och ingen favoritkvalitet men de är ju fina Även de är tryckta givetvis men inte med lika mycket färg. Följsammast är kanin-trikån från JNY eller enfärgad interlock från Hilco som diskuterats nyligen. Den sistnämnda är dessutom tunnare.
    Mina ugglor och elefanter är jättmjuka :O ! Jag har tvättat med mjukmedel och tumlat... kan det vara det.
  • Aje08

Jag vet att flera redan nyligen varit på Stoff och Stil men undrar om någon ska dit dom närmsta dagarna?

Jag vill veta manchesterutbudet (baby och mellanräfflad) och undrar om någon kan plocka med sig provbitar och varunummer? Det jag är ute efter är sån som inte finns i webshopen. Dom brukar alltid ha någon extra färg i butik (jag köpte tex. en mossgrön som inte går att beställa, när jag var där i vintras). Dessutom brukar dom få in nyheterna i butiken lite före katalogen kommer...

Dom färger jag främst är ute efter är marinblå eller annan mörkblå, någon mörkare grön (men inte moss) och orange eller något år rost. Höstigt men inte alltför murrigt!

• Aje08

Mari78 m pojktriss skrev 2008-07-18 09:06:40 följande:

Mina ugglor & elefanter med och jag gör som Johnny rekommenderat direkt till mig: 60 graders tvätt + mjukmedel och gärna en vända i torktumlaren (om ej på högsta effekt)
    Jag körde högsta effekt ;P Men mitt motto är att ge tygerna den tuffaste omgången själv, så om något händer så händer det då och inte om någon annan gör det senare! Min 1 meter elefanter krympte därmed till 82 cm....!
  • Aje08

Singoalla - I Ulla Welinders två böcker, en 0-3 år och en 4-10 (danska från Politikens Forlag) finns det en bra singoalla modell

• Aje08

Rolig blogg Doddit :)

Apropå Omsytt så har jag slaktat en massa gamla kläder sista dagarna (byxor, t-shirts och skjortor) som blivit nytt till Alvar, så jag tänkte hänga med i Omsytt-bloggen... vem var det som startade den?

omsyttsomnytt.blogspot.com/

Det vore kul om den kom igång :)

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle