• car

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Kakan83 skrev 2008-06-26 12:00:37 följande:
    Jag ska förresten skicka in en ansökan om extra arbete i den nya Stoff och stil som öppnar här i stan i aug. Håller ni tummarna med mig?
    absolut. Blir som ett barn i en godisbutik då
  • car
    Pillan81 skrev 2008-06-26 15:13:19 följande:
    Någon som vet var man kan köpa vaxduk med döskallar?
    Ö&B
  • car
    LinSar skrev 2008-06-26 17:07:45 följande:
    Nu finns det underbara trikåtyget av Eva ute på en viss sida ni som vill köpa.Hoppas ni vet vilken sida jag menar;)
    ?
    inbox
  • car

Tänkte åka på biblioteket och se ifall se har några roliga mönster i sina tidningar. Här vet jag att de har "föräldrar och barn" (kanske inte så mycket mönster, men ändå en retroklänning) och "Allt om handarbete"

Känner ni till några mönster i de som kan vara roliga att ha till barnkläder?

• car

ok, tack Gekko - måste nog ta en tur in idag ändå. Hade tänkt att vänta, men kan nog inte

• car

Kom hem från biblioteket med alla fjolårets "Allt om handarbete" - något att kolla genom i stugan under helgen

• car
    mamma på vift skrev 2008-06-27 10:48:40 följande:
    Behöver hjälp med lite mått....någon vänlig själ som kan hjälpa?Ska sy en klänning i velour till en 1 åring...behöver mått på längd från halsringning till knä och tvärs över bysten. Ska vara i st.86. Sen mått på en snurrkjol...längden midja-knä och mudden tvärs över. oxå st.86.
    hittade bara en klänning i storl 80, men den var rätt stor för lilltjejen 8den händer ju framme ännu, och hon är drygt 2)
    hals-knä ca 42
    bysten 29

detta är alltså mått från klänningen, men kan kanske hjälpa dig lite
  • car

Är det på ikea ni hittat det söta tyget med flodhästarna?

Har kollat på deras sida, men inte hitat tyget - är det längesedan de hade det?

• car
    Jempa L skrev 2008-06-29 22:40:32 följande:
    Shit pom fritt! Nu spökar det !Har ju inte hängt med i tråden pga att jag inte har haft tid att sy så mycket, men i kväll åstadkom jag åtminstone att fålla en långsjal. När allt är klart och jag vänder ryggen till maskinen så börjar den gå utav sig själv. Rycker ur kontakten till pedalen, maskinen fortsätter att sy . Drar ur väggkontakten och den slutar. *Puh* Men när jag (knäpp som jag är) provar att sätta i väggkontakten igen så syr den för fullt, utan pedalkontakten isatt. Det luktar halvbränt och jag rycker snabbt ur väggkontakten . Antar att min gamla Husqvarna 2000 har gett upp efter lång och trogen tjänst, men undrar ändå om någon varit med om ngt liknande?
    du hade inget som låg mot pedalen?

enklaste och trevligaste förklaringen
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle