• car

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

ni som har namnlappar på era kläder (märkes), vad har ni för färg?

Har beslutsångest då jag jag vill att lapparna går ihop med alla färger, utan att kännas för tråkiga

• car
    Mimmi 71 skrev 2008-08-11 12:55:17 följande:
    Är det någon som kan hjälpa mig med lite mått på mössor. Har tänkt att sy upp lite mössor att sälja på marknaden och skulle vilja ha lite mått på omkrets på nedanstående storlekar som jag tror är en bra uppdelning. Har en bra modell som jag har i en mindre storlek och undrar alltså hur mycket jag skall öka för att få till dessa större storlekar.1-2 år2-3 år 3-4 år
    finns lite mått i denna tråden

Mått på era barn för sömnad
  • car

Ska sy en klänning i stil med förklädesklänning, fast man fäster med knappar istället för hängslen (hänger ni med?)

har olika tyger - både tunnare bomullstyg och kraftigare.

Hade tänkt att kanta med snedslå på klänningarna, men blir lite tveksam om det blir bra på de tunnare tygerna. hur skulle ni gjort?

• car
    mortillsju skrev 2008-08-14 20:40:21 följande:
    Jag har ett fint förkläder från Plastiscok. det är i tunn bomullspoplin kantat med snedslå. Det funkar bra. Men vid tvätt får man sträcka kanten något då snedslån drar ihop sig lite.
    ok, tack då vet jag, och det stör dig inte att du måste göra det? Kanske bättre att sy dubbelt på de tunna tygerna då?
  • car
    mortillsju skrev 2008-08-14 21:17:03 följande:
    Nej det stör inte. Men har du än tunnare tyg skulle jag lägga det dubbelt! Mest för att det riskerar att fransa upp sig i snedremsan och "krypa" ut.
    jo, låter vettigt
  • car
    lilllinda skrev 2008-08-18 18:17:21 följande:
    vuxen el barn? sos har till både barn o vuxen om jag inte minns fel, tror de kallas folklore blus el likn
    barn var det jag var ute efter. ok, ska kolla
  • car

ni som säljer - har ni alltid hittat på mönstret själv, eller hur har ni gjort med annan tillverkare?

Vad man än tänker sy är det ju i princip alltid någon annan upphovsmakare. Även om man syr med samma mönster blir ju inte resultatet detsamma pga olika tyger eller lite förändringar i mönstret.
    Hur ser ni på detta, och sätter ni ändå er namnlapp på?

Inboxa gärna då jag inte vet om det är lämpligt att diskutera "egna fall" - detta var bara en allmän fråga

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle