Inlägg från: Sopheia |Visa alla inlägg
  • Sopheia

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

två tangentbord, samma tanke

• Sopheia

När vi ändå halkade in på maskinspåret, jag har några tveksamheter om maskinen;
    1 Det är en Bernette, jag är lite märkessnobb vad gäller symaskiner, Berninga, Husqvarna och Pfaff är det jag lliksom litar på. Mest PFaff
    2 Är grymt sugen på en Pfaff med deras övermatningssystem
    3 Priset, faktiskt. Annan maskin med samma antal sömmar och möjligheter kostar nästan det dubbla. Vda är det de snålat in på???

• Sopheia

Mest sugen är jag på en sånhär, men frågan är om jag kan motivera så mycket pengar för mig själv.
    www.pfaff.com/se/7573.html
    Och köper jag den andra har jag nästan råd med en covermaskin också

• Sopheia

Jag tycker nog egentligen att det funkar bra med en vanlig maskin också, men jag tycker fållning är sååååå trist, så kanske blev det roligare med en cover. Fast det är nog en bra bit till jag köper en faktiskt.

Apropå Bibbi så måste man ju bara älska hennes service anda; Jag fick ett mail igår där hon ursäktade sig för att hon dröjt med svaret på ett mail jag skrev i fredags kväll! Att vänta två dagar över en helgär ju vad man räknar med.

• Sopheia

nu måste jag klä barn, vi ska iväg till fjants kompis hela dan, men jag har ingen lust...

• Sopheia
    Gekko skrev 2008-06-30 21:05:33 följande:
    Men är 3800 ett för högt pris då? Han gick ner 200 kr från sitt listpris och skickar med en uppsättning trådrullar. Jag vill inte pruta för hårt för han är enda symaskinsbutiken i närheten...
    Vilken grej att få en OL i present!!! Jag har inte fått nån utbildning på min, är helt självlärd, och det har ju gått bra. Lite tålamod, bara, sen kan man väl gå en kurs på orten där man bor?
  • Sopheia

Jag tror att det är ett okej pris, förresten.
    Om hon hatar manualer så kommer hon väl antagligen att köra "trial and error" metoden hursomhelst?
    Skicka med ett presentkort i maskinen på några timmars undervisning av dig, hemma hos henne?

• Sopheia
    Gekko skrev 2008-06-30 21:25:56 följande:
    Skönt att höra om priset Jag måste nog lägga ner mycket tid på att lära henne tror jag men det är det nog värt! Kan ju vara lite kul också
    Kanske det.
    Men är det så svårt att lära sig en OL då? Visst, det är knepigt att veta hur man ska ställa o trådspänningen om det inte blir bra, men det får man ju testa med. Nu hade jag iofs sytt en massa (på vanlig maskin, aldrig ol)innan jag fick min, men jag tyckte att det var mest att köra på, och lära sig efter hand. Hur har det varit för er andra?
  • Sopheia
    Lallan skrev 2008-06-30 22:19:51 följande:
    Hur syr man så att det blir som böjda knän på ett par byxor? Har tänkt att sy ett pr jeans åt äldste sonen som muddbyxor men vill inte ha dom alltför vida upptill, någon som vet var man kan hitta ett bra mönster?
    Här!
    knoddochfjant.blogspot.com/2008/02/jeans.html
    Jag har sytt ett gäng varianter av den byxan, den är rätt vid i benen men linningen sitter helbra på min grabb Tyras föräldrar har sytt den som muddbyxa också syltigochsaftig.blogspot.com, och kaja fick ett par av mig i klädbytet. )Idag ska jag nog fö göra ett par till, sonen har beklämmande få passande långbyckór, han har blivit långbent som en fölunge
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle