Sytråden spinner vidare - Grön rulle
två tangentbord, samma tanke
två tangentbord, samma tanke
När vi ändå halkade in på maskinspåret, jag har några tveksamheter om maskinen;
1 Det är en Bernette, jag är lite märkessnobb vad gäller symaskiner, Berninga, Husqvarna och Pfaff är det jag lliksom litar på. Mest PFaff
2 Är grymt sugen på en Pfaff med deras övermatningssystem
3 Priset, faktiskt. Annan maskin med samma antal sömmar och möjligheter kostar nästan det dubbla. Vda är det de snålat in på???
Mest sugen är jag på en sånhär, men frågan är om jag kan motivera så mycket pengar för mig själv.
www.pfaff.com/se/7573.html
Och köper jag den andra har jag nästan råd med en covermaskin också
Jag tycker nog egentligen att det funkar bra med en vanlig maskin också, men jag tycker fållning är sååååå trist, så kanske blev det roligare med en cover. Fast det är nog en bra bit till jag köper en faktiskt.
Apropå Bibbi så måste man ju bara älska hennes service anda; Jag fick ett mail igår där hon ursäktade sig för att hon dröjt med svaret på ett mail jag skrev i fredags kväll! Att vänta två dagar över en helgär ju vad man räknar med.
nu måste jag klä barn, vi ska iväg till fjants kompis hela dan, men jag har ingen lust...
Jag tror att det är ett okej pris, förresten.
Om hon hatar manualer så kommer hon väl antagligen att köra "trial and error" metoden hursomhelst?
Skicka med ett presentkort i maskinen på några timmars undervisning av dig, hemma hos henne?
www.orust-kajak.se/samling.html
Om man byter ut ordet kajak mot symaskin kan man väl köpahur många maskiner somhelst?