Inlägg från: Sopheia |Visa alla inlägg
  • Sopheia

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Hojhoj! Hoppas in sådär en kortis innan vi ska på fjällsemester (hur ska jag klara mig nätlös i en vecka??? )

Ville bara påminna om att vi ska köra en omgång till av barnklädesbytet, och sista anmälning är nästa hel. Kolla in på knoddochfjant.blogspot.com och anmäl dig, vetja.

• Sopheia
    Godingmamma skrev 2008-08-03 20:15:11 följande:
    Sopheia: Får man bekräftelse på att anmälan gått fram? Anmälde mig härom dagen men idag fick jag en mailpåminnelse om bytet så jag blev osäker på om min anmälan komit fram?
    Jag har fått din anmälan! Ska kolla igenom alltihop ikväll, skicka bekräftelse, och sen lotta när folk svarat på den. (typ imorrn, alltså)
  • Sopheia

Tack för infon, rostis, jag tänkte också testa den modellen. Men var ute efter en lite smalare modell så det kanske blir bra. Ottobre är helmärkliga i storlekarna, och jag är sååå dålig på att kontrollmäta, chansar oftast på storlek och då blir det tok ibland

• Sopheia

Nu har alla som anmält sig till klädbytet fått mail!

• Sopheia

Tiger;
    En avundsvärt stor och bra tygaffär nära dig (dvs S&S) har större tryckknappar. Funkar bra att slå i själv.

Jag har besegrat min stora stötesten kantband på trikå idag och fått ihop en trikåoverall från senaste ottobre idag. Helbra, ska blogg i morrn. Kanske

• Sopheia
    Tygtiiger skrev 2008-08-09 23:10:08 följande:
    Morr... jag har fått fin velour från neanobelle, och har ägnat kvällen åt att sy en tröja åt sonen, gul med bruna muddar. Jättefin, riktigt 70-tals retro. Planerar att sy på en lejonapplikation (har glatt kopierat ett lejon från en av hans småfolktröjor). MEN: den är gigantisk! Man kan klä en tanig tonåring med den! Sydde enl 110, hans riddardräkt är sydd i 110 och sitter faktiskt hyfsat (sonen är nästan precis 104 cm lång) men den ser ut som 122. Blä. Vad göra tycker ni - sy in sidosömmarna och fusksyin raglanärmen, eller sprätta bort all mudd och krympa den enligt konstens alla regler (så TRÖTTSAMT), eller bara höra efter om femåriga gudsonen är sugen på en gul tröja och sy en ny?
    Jag skulle också sytt en ny. Vilket mönster har du använt?
  • Sopheia

Nu har jag uppdaterat bloggen. Med bla ett projekt jag är dömallig över, så kolla gärna in. (Tack förresten, Tiger )

• Sopheia
    Tygtiiger skrev 2008-08-10 18:49:44 följande:
    Shit vad snygg den vart.
    Japp! Och den gör vad den ska också!
  • Sopheia

oops. Nu har jag "råkat" beställa en massa tyg igen. men mest sybehör, faktiskt. Rollkniv och skärmatta, óch lite annat pyssel från S&s. Tråd och mellanlägg från Bibbi. Och en hög med häärligt tyg från Neanobelle. Dyrt blev det. Men ooo vad kul jag ska ha.

Förresten, jag är lite ute efter limegrön mudd, nån som sett det nån stans?

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle