• Cirrus

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Jag syr mer eller mindre alltid en storlek mindre ur Ottobre, däremot förlänger jag plagget istället.

• Cirrus
    TeDrickaren skrev 2008-07-06 19:48:37 följande:
    Cirrus: tack för svaret
    Inga problem, hoppas att det gick att förstå i alla fall
  • Cirrus

mstery: tack

Någon som har köpt "teddy" från S&S? Undrar över hur den känns, är den fin på avigan eller så där vass och hård som den typen av tyg kan vara?

• Cirrus
    Tyrvi skrev 2008-07-06 21:56:34 följande:
    Hej alla från förr. Jag har inte haft så mycket tid för dator på sista tiden men jag återkommer nog aktivt snart tror jag Jag syr i alla fall fortfarande mycket även om jag inte hänger så mycket här och knappt bloggar men allt ska nog bli fotat så småningom.tyrvi.blogspot.se
    Hej hej, kul att du dyker upp igen. Hur stora har barnen hunnit bli?
  • Cirrus
    Lallan skrev 2008-07-08 17:43:20 följande:
    Vad brukar en tvååring resp. en fyraåring ha för kläder på dagis? Jeans, mjukisbyxor, hängslebyxor eller annat? Tänkte sy lite bra plagg till hösten bla nåt par hängslebyxor men sambon hävdar att ingen använder det.
    Jag tycker att hängselbyxor är fina, kanske inte det mest praktiska dock. Min store på 3,5 år har hittills spenderat höst och vinter i långkallingar på dagis. Perfekt under overall eller fleeceställ/vindbyxor.
  • Cirrus

Apropå raglanärm, finns det ett rätt/fel sätt att sy ner sömsmånen på en raglan? Ska den så att säga vikas mot ärm eller kropp eller vad tycker ni?

• Cirrus

Mimmi 71 skrev 2008-07-09 10:03:13 följande:

När vi ändå diskutterar förpackningar - är det någon som vet var mankan köpa små bruna papperskassar till billig/normal prisnivå? Vill ju inte att det skall vara för dyrt, för kostnaden måste man ju lägga på kläderna man säljer. Finns det något annat alternativ till snygg förpackning när man säljer (tänker då inte på när man skickar per post)? Tycker det blir lite för jobbigt att slå in i paket och då kan ju inte kunden granska så lätt heller.
    Jag var och köpte just mindre bruna papperskassar i förra veckan. Hittade en packe om 60 st i en lokal grossist som tillhandahåller kontorsmaterial. Nu köpte jag dem via min pappas företag men inkl moms går de nog på 2-3 kr st. Inte helt billigt, förmodligen p g a den relativt lilla packen förvisso. Jag ska använda dem till gåvor och om jag säljer något på min ort och lämnar över personligen.
  • Cirrus
    TeDrickaren skrev 2008-07-09 11:26:19 följande:
    Ni som syr haklappar, hur syr ni fast snedslån?Gör ni som man "ska" sy fast snedslå, alltså först enna kanten sedan vika över och sy.???
    Jag syr mer eller mindre alltit på vanliga skråband med en söm. Tycker det är enklast och blir snyggast. Varken nålar eller tråcklar utan håller bandet och lägger det på plats allt eftersom.
  • Cirrus

Mimmi 71 skrev 2008-07-09 15:09:52 följande:

Cirrus: 2-3 kr skulle jag absolut kunna betala. Skall kolla upp detta, pappa har också firma så ham kanske kan hjälpa mig att få tag på det. Har inte tänkt så långt. Vad bra det är att ha denna tråden för man kan ju alltid få tips, hjälp och råd Dora: När jag har gjort "ärmade" haklappar har jag gjort fickan något större i överkant. Tycker det ser helt OK ut.
    Ja det är ju inga stora pengar om det är mestadels för eget bruk och inget emballage som ska skickas. Fast så billigt som möjligt är ju trevligt
  • Cirrus

Tyras föräldrar skrev 2008-07-09 18:08:44 följande:

alfabet. sorry. Sen min treåring hällde ett glas vatten över min laptop har den inte riktigt varit sig lik. Alls.
    aj, inte så bra.

Förresten, visst var det du TF som för en tid sen beskrev det där med klippningen av en muddremsa till hals? Jag läste inläggen då men tycker mig få till halsremsorna genom att klippa dem rakt. I alla fall så tänkte jag att det kanske går att få dem ännu bättre Så hur var det nu jag skulle klippa ändarna, som ett V eller?
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle