Mimmi 71 skrev 2008-07-13 11:11:16 följande:
En till som har dessa tankar - hur länge kommer man hålla på att sy som en "galning". Inbland undrar jag om man "tar sig vatten över huvudet". Skall ju börja jobba heltid i höst samtidigt som jag satsar stort med marknadsföring, sälja på marknad m.m. Kommer man hinna med om beställingar börjar droppa in? Men med bättre maskiner går det ju både snabbare, det blir enklare och framförallt mycket roligare att sy Jag är FÖR inköp av nya maskiner
Jag har ju jobbat heltid sen januari och har en nu 3,5 åring och en på drygt 1 år. Vad ska jag säga, jo det är klart att jag fortfarande har lusten och önskar om att sy och det i massor men det är svårt att få till tiden. Mycket hushållspraktiskt har lösts dagtid då min sambo har varit föräldraledig. Jag våndas lite inför hela lösningen i höst då vi ska ha dagis till lilleman. Jag kommer förvisso jobba 80 procent men vi bygger även ett hus på egenhand med hjälp av min pappa. Mycket att stå i med andra ord. Annars tycker jag definitivt att ju fler maskiner desto bättre
Det jag ville säga är att jag har tagit beställningar under den här tiden och tidvis väldigt många. Det är roligt men vissa gånger blir det jobbigt med ett måste. Sömnaden måste vara lustfylld för mig och det är det inte alltid med måsten