• PajaS

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

sarahl skrev 2008-08-31 20:31:40 följande:
    hur är det nu igen, går det att få upp ett meddelande på bloggen när man fått nån ny kommentar?
    Du kan lägga in så du får ett mail varje gång någon lämnat en kommentar i din blogg. Lite jobbigt tycker jag att man måste logga in på hotmailen varje gång för det, latoxen
  • PajaS

AMDA - den utvalde , visst var det du som fått S&S katalog redan?

Hade de några intressanta nya tyger? Bomullstrikå? Nya velourer?

• PajaS
    Tygtiiger skrev 2008-08-31 21:28:53 följande:
    Jag var på SoS härom veckan och de har fått in ett rätt sött trikåtyg med glada tecknade hundar på. Men jag gillar inte riktigt deras trikå, den är lite för sladdrig och tvättar för dåligt för min smak... *gnällig*
    Jo, jag håller med om att den är lite väl sladdrig (iaf de randiga, de enda jag provat). Den är väl ok att sy i. Men lägga ut och klippa i tyget är inte det lättaste när allt rullar ihop sig.
  • PajaS
    AMDA skrev 2008-08-31 21:40:37 följande:
    Visade sig att det inte var den nya katalogen jag hade fått...tydligen är det nån katalog mitt i mellan den gamla och den nya Vet inte riktigt varför jag har fått denna mysko katlog ingen annan jag vet har fått den och den ser inte ut som den gamla katalogen och enligt SoS så har de inte ens släppt den nya katalogen än tror det var den 9 september den skulle komma.
    Ok. När jag beställde katalogen på deras hemsida kunde man kryssa för (bara nya katalogen) eller (säsongens alla kataloger). Kanske var det du gjort?

Aja, det är ju snart den 9:e
  • PajaS
    sarahl skrev 2008-09-01 12:36:31 följande:
    är det någon som har epost adressen till trikå damen?
    Och jag me´skulle gärna vilja ha den!

Vad har hon förresten för prisklass på tygerna?
  • PajaS

Dora: har kikat in din supermysiga wrapper. Vad gör du för mått på den? Bredd och längd?

• PajaS
    PajaS skrev 2008-09-01 14:49:51 följande:
    Dora: har kikat in din supermysiga wrapper. Vad gör du för mått på den? Bredd och längd?
    Förresten, kanske skulle fråga först om det är ok att jag snattar din idé till min lilla kille? Pleece?
  • PajaS

Jag satt precis som ni andra och lusläste nya S&S katalogen igår. När jag läser här får jag en riktigt nostalgisk känsla av hur det var när man gick i högstadiet och väntade på skolkatalogen Den toppas av att nån skriver "Va bra att man fick två, då kan man klippa ur ena och ha kvar den andra!" (Jag hade dödat för två skolkataloger i åttan!)

Tja, vi är väl inte mer än tyg-besatta?

Nä, nu måste jag beställa!

• PajaS
    Pochahontas skrev 2008-09-05 16:24:58 följande:
    Äntligen fick jag katalogen... Fast jag blev besviken. Hoppades på knallorange velour. Jag behöver det... NeaNobelle är alldeles för dyr för mej. Nån som sett nånstans till lite bättre pris?
    Ohlssons hade i somras men den kan nog vara slut nu. Iaf i min stad. Men det är klart, jag köpte ju rubbet de hade kvar
  • PajaS
    Caeruleus skrev 2008-09-08 08:56:23 följande:
    Åååhh är bara så ledsen och trött nu!!Kommer ni ihåg min fråga om man skulle tvätta tygerna innan man sydde för några dagar sen???. Jag gjorde det men sen skulle min kära snälla söta make tvätta vitt efter och glömde en röd muddväv i maskinen. Hela vittvätten är ROSA, våra finfina lakan ser urjävliga ut, mina piketröjor och Tims bodies...allt är förstört . Håller på att testa klorin nu men jag tror det är kört....suck
    Oj, vad tråkigt! Vart kom mudden ifrån? Jag har sytt av s&s röda mudd otvättat och när jag sen tvättat plagget har det INTE färgat på det vita tyget brevid. Jag brukar i regel inte tvätta muddväv innan jag syr, eftersom MIN erfarenhet är att den inte färgar. Tydligen olika!
  • PajaS
    Mazzy skrev 2008-09-08 10:42:02 följande:
    Nu har jag äntligen bloggat något sytt! Skönt att vara hemma och få pyssla lite igen efter att ha haft en överj-vlig vecka! Titta in om ni har lust :) mazmade.blogspot.com
    Lite ot från syendet, men. Aj vad tråkigt med er lille gosse! Men otroligt vilken läke-kraft det finns i små barn. En annan skulle ha legat i två veckor efteråt. Och dessutom att han med 40-graders feber och kräkningar sååå önskar ut och leka!?! Det är livfullhet det!

Krya på er!

PS: Jättefin kimono förresten!
  • PajaS

Nu ringer jag sy-akuten igen!

Jag har beställt en ottobretidning på nätet som jag nu vill betala! Frågan är bara hur? Jag kommer inte in på online-betalningen. Har de nåt svenskt kontonr?

Jag må va en trög norrlänning men jag fattar faktiskt inte vart jag ska betala?

• PajaS

Tyras föräldrar skrev 2008-09-08 19:19:50 följande:

jag betalade med kort på deras sida. Vänta nån timme o kolla om det funkar då. Kanv ara något tillfälligt fel.
    Ok, tack. Det är ju smidigast det. Annars måste jag göra en utlandsbetalning från swedbank och vad jag förstår så kostar det. Men jag gör så, väntar ett tag.
  • PajaS

Hörni tjejer, ni som säljer till butiker: Har ni enskild firma, F-skatt eller vad det nu heter? Eller får/kan man göra på andra sätt?

Jag har fått en förfrågan från en butik som skulle vilja ha in bla mina retrokläder men hennes revisor säger att jag då måste ha företag. Är det någon som vill berätta hur ni gjort? Är det mycket "bök" med en så liten firma? Får gärna inboxa!

Mycket tacksam för svar!

PS: Har ringt skatteverket och enligt dem får man ju inte ens stå på marknader med hobbyverksamhet. Iaf inte göra det i vinstsyfte. Dock tjäna nästan 30 000 kr/år är ok. Hmmm. Fattar inte vart gränsen går

• PajaS
    Kallokanin skrev 2008-09-10 14:05:48 följande:
    Nog måste man väl få diskutera skatt på ett forum? Helgalet annars!
    Ja, det måste jag verkligen hålla med om.

Hmmm. Det verkar vara en djungel detta och vad som betraktas som hobbyverksamhet och inte verkar ju, som någon skrev, bero på vem på skatteverket man frågar.

Jag har aldrig funderat på detta förut, men det måste ju i slutändan blir rätt dyra kläder i butikerna? (Men då är det ju EXKLUSIVA kläder! )
  • PajaS

Tusen tack Kaja för ditt inlägg!

Men säg mig, får då butiksägaren dra av i sin dek. för kommissionen?

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle