Sytråden spinner vidare - Grön rulle

AMDA - den utvalde , visst var det du som fått S&S katalog redan?
Hade de några intressanta nya tyger? Bomullstrikå? Nya velourer?
Dora: har kikat in din supermysiga wrapper. Vad gör du för mått på den? Bredd och längd?
Jag satt precis som ni andra och lusläste nya S&S katalogen igår. När jag läser här får jag en riktigt nostalgisk känsla av hur det var när man gick i högstadiet och väntade på skolkatalogen Den toppas av att nån skriver "Va bra att man fick två, då kan man klippa ur ena och ha kvar den andra!" (Jag hade dödat för två skolkataloger i åttan!)
Tja, vi är väl inte mer än tyg-besatta?
Nä, nu måste jag beställa!
Nu ringer jag sy-akuten igen!
Jag har beställt en ottobretidning på nätet som jag nu vill betala! Frågan är bara hur? Jag kommer inte in på online-betalningen. Har de nåt svenskt kontonr?
Jag må va en trög norrlänning men jag fattar faktiskt inte vart jag ska betala?
Tyras föräldrar skrev 2008-09-08 19:19:50 följande:
Hörni tjejer, ni som säljer till butiker: Har ni enskild firma, F-skatt eller vad det nu heter? Eller får/kan man göra på andra sätt?
Jag har fått en förfrågan från en butik som skulle vilja ha in bla mina retrokläder men hennes revisor säger att jag då måste ha företag. Är det någon som vill berätta hur ni gjort? Är det mycket "bök" med en så liten firma? Får gärna inboxa!
Mycket tacksam för svar!
PS: Har ringt skatteverket och enligt dem får man ju inte ens stå på marknader med hobbyverksamhet. Iaf inte göra det i vinstsyfte. Dock tjäna nästan 30 000 kr/år är ok. Hmmm. Fattar inte vart gränsen går
Tusen tack Kaja för ditt inlägg!
Men säg mig, får då butiksägaren dra av i sin dek. för kommissionen?