Sytråden spinner vidare - Grön rulle

När vi ändå diskutterar förpackningar - är det någon som vet var mankan köpa små bruna papperskassar till billig/normal prisnivå? Vill ju inte att det skall vara för dyrt, för kostnaden måste man ju lägga på kläderna man säljer. Finns det något annat alternativ till snygg förpackning när man säljer (tänker då inte på när man skickar per post)? Tycker det blir lite för jobbigt att slå in i paket och då kan ju inte kunden granska så lätt heller.
Cirrus: 2-3 kr skulle jag absolut kunna betala. Skall kolla upp detta, pappa har också firma så ham kanske kan hjälpa mig att få tag på det. Har inte tänkt så långt. Vad bra det är att ha denna tråden för man kan ju alltid få tips, hjälp och råd
Dora: När jag har gjort "ärmade" haklappar har jag gjort fickan något större i överkant. Tycker det ser helt OK ut.
lilla sol: det är stadkant på alla sidor och går att sy på som de är. Jag vet att några har haft problem med att kortsidorna repar upp sig, men då är det något fel för så skall det inte vara. Många av oss har en del närbilder på namnlapparna på vara bloggar, där kan du se lite exempel.
Har också tänkt att sy en dyna till våran Teutona Timmy, tänkt i ca 4 månader men inte kommit längre. En matchande vagnspåse skall det var till också (även denna i tanke bara) Det är svårt att få till saker till sig själv ibland.
Vem var det som frågade om tryckknappar med längre "tänder"? Själv tycker jag S&S har relativt långa. Har insett att jag faktiskt föredrar att "banka", känns så osäkert och svagare att använda tång (pryms finns hemma). Sedan är det ju rätt så bra att S&S är så billiga också . Kanske får det bli en billigare tång från Bibbis (som passar till S&S) vid ett framtida besök.Har en spekulant på min flygel som skall komma i morgon kväll, kanske får jag den såld för 8000:-. Kan jag vara värd en CP då?
Pratade med sambon om vad vi skulle fira med om vi får den såld - ett nytt soffbord tyckte han. Hmmm!!!!!!!
Nu skall jag krypa ned och mysa lite med G och sambon. Godnatt!!!
Jag förstår din frustration, riktigt irriterande och iallafall jag tycker det är svårare när man har med utlandet att göra. Jag tycker absolut att du skall be om någon kompensation vid nästa köp. Hade du inte varit ordentlig observant hade du kunnat betala varorna två gånger plus en extra frakt.
Just sådana här fall har gjort att jag fegat ur alla köp från utlandet. Nu håller jag iallafall på att ladda inför en CoverPro från sewingmachine. Jag har länge tänkt att skaffa mig ett separat konto för just kortbetalningar via internet. På det viset så kan man ju ha mer koll då man endast för över exakt summa pengar vid var köp. Kanske dags att gå till banken och få till detta.
Åh, i dag skall jag till Jofotex och hämta mina elefanter Har sambon och svärföräldrarna med så det blir bara en snabbsväng in och hämta det man skall. Funderar på lite brun baby-manchester också och orange vindtyg. Bäst att ta stora plånboken med iallafall
Den vita uggle-interlocken passade den till elefaterna också? Synd att det inte finna mer matchande interlock hade velat ha både röd, brun och gul. Det får väl bli en ytterligare tur dit om de får in dessa.
Tedrickaren: Jag han inte se din fråga innan jag åkte. Men ser ju att Yrväder kanske kan lösa ditt problem. Om inte så kan du väl kasta ut en ny fråga här på forumet för det är säkert någon som snart skall åka dit.
Nu är iallafall jag hemma med tre olikfärgade elefanter. Kan ni tänka er att det inte blev NÅGOT annat än dessa undanlagda tyger. Å andra sidan så hade jag ju 4 personer som satt och väntade i bilen utanför
Nu skall jag putsa silver som skall bli födelsedagspresent, vila lite för att sedan ge mig av på 30-årsfest. Inga lugna stunder här inte.