Inlägg från: Mimmi 71 |Visa alla inlägg
  • Mimmi 71

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Cirrus: Så känner jag också inför hösten, lillemannen skall till dagmamma på heltid from 25 september. Får se hur det går med syandet och beställningar, jag har en tendens till att ibland vilja för mycket. Det här med marknad (20 augusti) känns dock roligt och jag hoppas på gott resultat. Tycker det känns bättre att sy upp på det vis än på beställning egentligen för det är ju inte alltid tid och lust finns när beställning kommer. Dock tror jag inte man kan undgå beställningar helt.

mamma på vift: Här är en till som ligger sömnlös vissa nätter. Har alltid varit en "funderare" och jag ka ligga halva nätterna och fundera på vad jag vill sy, i vilket tyg, vilka modeller och symaskiner skall vi inte prata om

• Mimmi 71
    PajaS skrev 2008-07-13 20:43:34 följande:
    Kan man på nåt sätt se nya kommentarer i bloggen? Nån indikator på oläst, typ?
    Google Reader använder jag för att hålla koll på nya inlägg. Det skulle inte gå annars då jag har strax över 200 bloggar som jag prenumenerar på. I google Reader lägger man in bloggarna man vill följa och sedan får man meddelande när det finns nya inlägg i en blogg. Man missar inget!
  • Mimmi 71

Mari78 m pojktriss skrev 2008-07-13 20:56:45 följande:

Puh har klippt så saxen glöder under eftermiddagen. Ett barn som tagit långtupplur och ett som lekt i samma rum som mamma i godan ro och ett som varit tillsammans med pappa & fixat bil har gjort att jag fått ihop inte mindre än 15-talet tillklippta plagg. Tappade räkningen någonstans på vägen Det ligger ca 5 plagg på priolistan till imorgon kväll och tisdag kväll, sedan kan jag jobba i lugn takt Hoppas ni haft en trevlig helg!
    Åh jösses Amalia! Själv får jag ingenting tillklippt eller sytt. Har en t-shirt till Gabriel som skall sys, nytt mönster som skall testas. Blir det bra så skall även jag ha maratonklippning. Har nästan till 100% bestämt mig för att stå på marknaden den 30:e så då är det dags att börja sy.

Mari78: Missar nog mao lördag dag men är med resten av tiden. Hör av mig senare!
  • Mimmi 71

Velouren tror jag ligger på 129:- (möjligtvis 139 om det är den lite kraftigare (lik Hilco, om det nu inte är Hilcos) den tunnare ligger på 98:- . Det finns enormt mycket på Jofotex så det är svårt att råda vad man inte får missa Satsa på trikå tycker iallafall jag för det går inte att få tag på sådant utbud som Jofotex har, tror det finns nästan allt

Jag har en Pfaff 2038 och det är min pärla, har fått min sambo att halka ned på tredje plats för tillfället lille G är fortfarande etta.

• Mimmi 71

Yrväder: Hur tråkigt är inte sådana kommentarer? Bedrövligt och ger definitivt inte förtroende för ett köp.

TygTiger: Hur många är det inte som blir avundsjuk på dig nu? Grattis förresten, lite recensioner eftersöks när du testat den ordentligt

• Mimmi 71

Jag har rockat om S&S limegröna sytråd på lämpligt ställe.

Det står nr 48111 på trådrullen som jag tycker passar perfekt på S&S limegröna mudd.

• Mimmi 71

När jag var på marknad för någon vecka sedan köpte jag ett så härligt garn som jag har tänkt sticka en tröja i. Garnet är tunnt (egentligen tänkt till raggsockar) och jag har inget bra mönster.

Är det någon som har ett bra stickmönster på en tröja i stlk 74/80 för tunnt garn (stickor 2-3 med 30 maskor och 40 rader på 10 cm). Knäpptröja eller olle spelar ingen roll.

P.S Vet att det kanske bättre att ställa fråga i någon "stick-tråd" men tycker det känns fel att efterfråga något i en tråd jag aldrig besökt tidigare. Här är jag väl lite igenkänd iallafall.

• Mimmi 71

PUFFAR - Är det inga sticktokar här ine för tillfället?

Mimmi 71 skrev 2008-08-03 17:52:44 följande:

När jag var på marknad för någon vecka sedan köpte jag ett så härligt garn som jag har tänkt sticka en tröja i. Garnet är tunnt (egentligen tänkt till raggsockar) och jag har inget bra mönster. Är det någon som har ett bra stickmönster på en tröja i stlk 74/80 för tunnt garn (stickor 2-3 med 30 maskor och 40 rader på 10 cm). Knäpptröja eller olle spelar ingen roll.P.S Vet att det kanske bättre att ställa fråga i någon "stick-tråd" men tycker det känns fel att efterfråga något i en tråd jag aldrig besökt tidigare. Här är jag väl lite igenkänd iallafall.
  • Mimmi 71
    Kakan83 skrev 2008-08-04 22:06:59 följande:
    Mimmi 71 skrev 2008-08-04 20:52:21 följande:
    www.garnstudio.com har många olika mönster att välja mellan.
    Ja, där har jag letat men de minsta de har är 26 maskor på 10 cm. Är inte så duktig så jag kan justera mönster själv. Kanske får testa med ett större alternativ på stickor så kanske det fungerar med mönster för 26 maskor.
  • Mimmi 71

Lumlum: Håller med - Bibbi är fantistisk. Var förstagångsbeställare men fick iallafall sakerna direkt. Hyllade henne genom att "rocka loss".

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle