• AMDA

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Kyssen skrev 2008-08-10 20:59:44 följande:
    Ni som varit på Andersson & Hjalmarsson det sista, vet ni om det är tisdagar o torsdagar mellan 14-18 som dom har öppet.. Hittar lite dåligt med info om deras öppet tider..??
    Japp det är deras tider fast de har haft semester fram till denna veckan så sist jag var där var för 3 veckor sen
  • AMDA
    Lillofant skrev 2008-08-11 11:35:08 följande:
    Hej! Jag är helt ny här men har läst en del i sytråden och även i sybloggarna. Jag undrar angående Hjalmarssons och Anderssons (heter det så?) velour. Vad kostar den per meter på ett ungefär. Tänkte åka dit någon dag.
    Jag bor i närheten så jag håller koll hihi
    Priset för enfärgad och randig är 130:-/m Prickig eller trckt velour koster 190:-/m
    tänk på att de bara har öppet på tisadagar och torsdagar
  • AMDA

Mimmi 71 skrev 2008-08-11 16:52:15 följande:

Hmm, den här sidan är totalt livsfarlig för plånboken. Nu har jag skrivit upp skärmatta (har en men e pytteliten), rullkniv och linjal (har en men efter en omgång med aceton för att få bort OH-pennans märke finns det inga mått kvar ) på min lista över vad som skall följa med på nästa beställning hos S&S. Det står redan blå, svart och vit mudd på den så det är kanske dags att skicka iväg den snart skall dock försöka hejda mig till den nya katalogen kommer.Kan inte ni alla hjälpa mig att hålla tummarna dessutom. Fick min faktura från namnbanden idag och leveransdatum var 080901 , men jag måste/vill ha dem innan marknaden den 30:e aug. Shit, shit, shit varför kan man inte göra sådant här i tid . Mina gamla lappar räcker inte och vad skall jag använda istället om de nya inte hinner komma. Förslag någon? Känner att jag behöver ha en reservplan.
    Har du inte fått den nya katalogen än?? Den fick jag för 2 veckor sen både vanlig och hemtextil katalogen.

Vet att nån köpte transfer papper till skrivaren sen strök de på detta på vanligt bomulls band som de sydde på sina saker det ska tydligen funka bra.
  • AMDA

Mimmi 71 skrev 2008-08-11 17:02:55 följande:

Nej, vad säger du? Har du fått katalog? Konstigt! Skall kolla upp detta!Dessa lappar har jag också läst om, tack för tipset. Tranferpapper har jag ju här hemma, så jag skall testa detta. Vill ju inte stå dage innan marknad och inte veta vad jag skall hitta på.
    Tänk bara på att vända texten spegelvänd innan du skriver ut
  • AMDA

Mimmi 71 skrev 2008-08-11 17:04:29 följande:

Kollade på S&S´s hemsida och där står inget om någon ny katalog. Vad har du för förmåner?
    HAHA inga vad jag vet HAHA
    Blev oxå snopen när jag fick den då jag inte sett nått om katalog på deras sida...men jag har den och den är ungefär lika bra som deras nya hemsida Tycker inte alls om det nya sättet de visar tygerna på
  • AMDA

Mimmi 71 skrev 2008-08-11 17:07:01 följande:

AMDA: När jag ändå har dig på tråden (orkar inte leta) - vilka tider hade A & H i Ulricehamn? Skall dit i början på nästa vecka (tisdag får det väl bli då )men mellan vilka tider? Har de enbart velour till försäljning eller finns det annan trikå också?
    De har trikå och ett litet sortiment bomullstyger med.
    14-18 är tiderna
    Har köpstopp just nu annas hade vi kanske kunnat setts på tisdag hihi men jag har shoppat från hela världen senaste månden så nu får jag lugna mig lite
  • AMDA
    Dora skrev 2008-08-11 17:06:54 följande:
    Om man ska skicka en haklapp eller ett förkläde i vaxduk med posten, hur skulle ni paketera dem då?
    Jag skickar mina i vanliga större kuvert funkar jätte bra
  • AMDA
    lilllinda skrev 2008-08-12 23:33:56 följande:
    Kollat på me&i hemsidan, såg någon pratade om velourbyxorna till bebis förut de är ju bara så fina. Ska ha visn hemma snart så då blir det ett o annat plagg men de där byxorna kan man ju sy själv. Någon som vet var de har velour i fin beige färg?
    Andersson & Hjalmarsson har en jätte fin beige de har även en jätte fin ekologgisk
  • AMDA
    Cirrus skrev 2008-08-13 15:42:25 följande:
    Ekologisk velour? Vad kostar det?
    190:-/m finns bild på vilka olika färger det finns i min .... ja den som jag inte får nämna
  • AMDA
    Dora skrev 2008-08-17 16:25:52 följande:
    Vart köper man tjock härlig velour?Har bara billig från Jysk och den är superdupersladdrig och tunn.Sopheia-- Familjeliv funkar urdåligt ofta. Jag kommer in på förstasidan om jag har tur, sen är det kört.
    Andersson & Hjalmarsson men de måste man ju besöka då de inte har nån webbshop...
    jag har inte kommit in på fl på 2 dygn
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle