• AMDA

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Stratus skrev 2008-08-18 08:19:37 följande:
    De skickar om man ber dem. Men det blir ju rätt dyrt. De sa att de kunde skicka med företagspaket om man har en firma att skicka till, det bli billigare. Om man ringer och pratar med dem så kan de skicka tygprover.
    Tygproverna finns på det stället jag inte får nämna...om det är så att man vet vad det är man behöver kan jag köpa o skicka då jag bor nära
  • AMDA
    Dora skrev 2008-08-18 11:19:41 följande:
    Ahhh jag får sån ångest över hur jag ska skicka förklädena i vaxduk som jag sålt. Rulla dem går ju men det vore onekligen enklast att vika dem. Speciellt som många köpt andra saker också. Men då går väl vecken aldig bort. Hur skulle ni gjort??? Please hjälp!
    Jag har vikt mina de har inte blivit veck som inte går bort. Så vik du men du behöver ju inte pressa ihop dom med strykjärn
  • AMDA
    Dora skrev 2008-08-18 12:20:22 följande:
    Du har inte fått några klagomål då?Om jag vilker dem och lägger i et A4-kuvert? Vad tror du om det? Hur brukar du packa?
    Jag har bara fått berömm och att de varit nöjda med packningen jag lägger dom i A4 kuvert då blir det ju inte massor av veck sen kan man blöta ner vaxduken i lite varmare vatten sen hänga på tork då försvinner de flesta veck om inte går det faktiskt att stryka vaxduk om du gör det på baksidan och med en tunn handuk mellan.
  • AMDA
    Dora skrev 2008-08-19 10:27:58 följande:
    Jättefina kläder! Det ser så härligt ut med velour. Jag har inte provat på att sy i det ännu. Funderar på att köpa lite när det är dags att hämta elefanter på Jofotex. Är Andersson & Hjalmarsson (Visst var det så dom hette?)mycket billigare än andra?
    Tack, det är verkligen härligt med velour...ska nog sy en mysdress till mig själv i det med

Njaaa deras velour är ju verkligen av toppkvalitet den är av märket Kaskelot dvs samma som Kalle K använder sig av. Om man köper velour hos Andersson & Hjalmarsson så köper du ju den direkt från fabriken den kostar:
    enfärgad eller randig 130:-/m
    prickig eller tryckt 190:-/m
    ekkologisk både enfärgad och randig 190:-/m
    Så jämnför man kvaliteten med annan velour så måste jag sga den är billig
  • AMDA

Är det BARA jag som fått nya SoS katalogerna????

• AMDA

Mimmi 71 skrev 2008-08-19 14:27:29 följande:

Jag har sagt det förr AMDA - du är previligierad!
    [/citat]
    yrväder skrev 2008-08-19 14:34:45 följande:
    [citat]
    Mimmi 71 skrev 2008-08-19 14:27:29 följande:
    fast tänk vad panka vi skulle vara om vi bodde där
    Ja du inte har jag mycket kvar i plånboken Gubben säger jag får inte åka o handla mat på varken tisdagar eller torsdagar förstår inte riktigt varför
  • AMDA
    sarahl skrev 2008-08-19 16:17:52 följande:
    just nu håller jag i min hand en helt oanvänd sy till barnen 62-98. Jag annonserade och önskade köpa den och det ringde en kvinna som hade en oanvänd eftersom hon aldrig fick egna barn. Den är från sista tryckningen -84. SKojja inte om jag är lycklig....
    Var annonserade du då för jag vill ju oxå ha den boken???...hade ju tur och lyckades tradera hem sy kläder av mjuka tyger men sy till barnen lyckas jag aldrig få till att bli min
  • AMDA
    Shinku skrev 2008-08-19 21:45:05 följande:
    Hej!Är ny här och måste köpa en ny tygsax. Det verkar som de flesta som syr, både som yrke och hobby tycker just det verktyget är extremt viktigt och eftersom jag inte vet så mycket om just det skulle jag uppskatta lite hjälp...(och eftersom det hör till sömnad hoppas jag att det är okej att jag frågar här) ^^;Jag skulle helst vilja ha en lite större tillskärarsax, helst lite tyngre, men alla tips är välkommna. Så är det någon som kan rekommendera någon speciell?Kan också nämna att jag bor i stockholm så om någon kan rekommendera en fysisk affär i området där jag möjligtvis kan hitta det jag söker skulle det uppskattas.Tack på förhand.
    IKEA!!! de har en tygsax på textilavdelningen för 49:-!!! japp priset stämmer och den är riktigt bra
  • AMDA
    PajaS skrev 2008-08-20 19:41:48 följande:
    Har ni tjejer beställt från gittes.se nån gång? Jag fick mitt paket idag och det var en riktig besvikelse Handlade för ca 900 (typ 10-12 olika tyger) men det var bara tre jag blev nöjd med. Riktigt dåig "billig-kvalla", dassiga färger och smutsiga (!) tyger. Men men. Det är ju riktigt billigt där så man kanske inte kan förvänta sig så mycket. Funderar iaf på att returnera det jag inte vill ha ist för att ha det i förrådet.
    Jag brukar ju inte köpa från webbshopen utan i butiken och de tygerna har varit kanon speciellt hennes mudd.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle