Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Nejdå, har bara varit lite off här och satsat på att måla om tre rum här hemma och om nån timme så är vi klara med sista rummet
Min Pfaff klarar inte heller att börja länst upp eller längst ut på tyget när det är tunn trikå. Då får man istället ta till lite sömnsmån och sy längre in på tyget. I början brukar jag bara börja några cm in och sedan vända på biten och sy åt andra hållet dom cm som saknas. I annat fall har jag ingen aning. Blir det likadant med tjockare tyger alternativt bomullsväv?
Vad brukar en tvååring resp. en fyraåring ha för kläder på dagis? Jeans, mjukisbyxor, hängslebyxor eller annat? Tänkte sy lite bra plagg till hösten bla nåt par hängslebyxor men sambon hävdar att ingen använder det.
Tack för svaren! Nåt par hängselbyxor kan det nog få bli ändå men övervägande muddisar. Tänkte försöka sy några mjuka jeans åt 4-åringen också men vi får väl de hur det går med det. Än så länge lär det inte bli mycket sytt, har ryggskott sen vi burit möbler i och med målningen av alla sovrum men nu är vi klara och jag är såååå nöjd! Bara städningen klar men det funkar inte heller med ryggskott.
Sydde ett par retrobyxor åt minstingen igår trots att ryggen sa ifrån med råge men har man abstinens så har man. Ska bara fålla byxorna ikväll så är dom klara sen. Jag lyckas däremot alltid få midjan för hög i fram, ser inte riktigt klokt ut framifrån. Får se om jag lyckas lösa det. Jämförde med några köpebyxor och upptäckte att det skiljde rätt mycket. Jag ritade av ett par hängselbyxor och gjorde vanliga byxor istället. Gjorde skillnad på bak och fram men helt klart inte tillräckligt.
Jag tittade i en blogg häromdan där det var en sån bra beskrivning på midjeresår i tights, är det nån som vet vilken blogg jag menar? Tänkte testa att göra så men då hittar jag inte bloggen.
Nu har jag äntligen råd att beställa lite elefanter men det känns som att dom säkert kommer att vara slut när min beställning väl hanteras, ingen som ska dit snart Dom kanske trycker upp en omgång till precis som med ugglorna.
Har tidigare sett ett Cars tyg med beige och grön bakgrund som ser ut som en karta med bilar över men nu när jag tänkte köpa det så var det slut på båda Ohlssons affärerna som finna här i närheten. Är det någon som vet vilket tyg jag tänker på och sett det nyligen?