Sytråden spinner vidare - Grön rulle
Nån som kan tipsa om ett bra byxmönster av muddbyx typen som även lämpar sig bra till grövre och stumma tyger? Har de flesta syböcker bortsett från Meedoms.
Nån som kan tipsa om ett bra byxmönster av muddbyx typen som även lämpar sig bra till grövre och stumma tyger? Har de flesta syböcker bortsett från Meedoms.
Har varit bortrest men är hemma igen sedan sent igårkväll. Nu när det blivit kallare ute igen har jag blivit medveten om hur mycket min äldsta son vuxit under sommaren, inga byxor passar längre!!!!!!!!!! Tänkte sätta mig och knåpa ihop några dagisbyxor åt honom nu ikväll men hur stor ska man göra benmudden i strl 110 ca?
Har förresten också skärmatta, 60*15cm linjal och skärkniv och använder framförallt linjalen nästan jämt.
Snälla! Tips på bra mönster att utgå från då amn ska sy enkla byxor i kraftigt ostretchigt tyg till sonen och hur många storlekar man ska gå upp om det är avsett för stretchiga tyger. Sydde ett par och utgick då från mönstret ur Sy barnkläder av mjuka tyger och tog strl 110 till min son som normalt brukar ha ca 104 men det bidde ett par nya byxor åt lillebror istället. Lillebror behöver verkligen inga fler byxor vilket storebror behöver akut så har nån något tips så mottages det tacksamt!
Mari78m pojktriss: Kikade in i din blogg och såg att vi föll för samma tröjor på en viss kedja Sen så blev jag helt plötsligt sugen på lite randig velour och jag som inte varit ett dugg intresserad tidigare
Ingen som ska till Jofotex i veckan?
Vart kan man hitta bävernylon i lite roligare färger?
Hittar inga napphållare här hemma så nu tänkte jag sy en men kommer inte ihåg hur långa dom får lov att vara. Någon som vet?
Den blev strax under 25cm totalt så det borde nog vara okej. Dessutom är det inte direkt någon liten bebis som ska ha den.
Har lagt upp några nya bilder i galleriet under pyssel. Måste skaffa en blogg snart men känner att jag kanske inte skulle uppdatera den så ofta då jag inte ens lyckas med galleriet här.
Sorry, igen men även Tyrvi här från tråden sydde en lift