Sytråden spinner vidare - Grön rulle
Vet att det ska finnas en samlad måttabell nånstans, men hittar inte. Kanske nån har ett huvudmått på ett barn på 2,5 år?
Vet att det ska finnas en samlad måttabell nånstans, men hittar inte. Kanske nån har ett huvudmått på ett barn på 2,5 år?
Tack du med, Yrväder!
Ni som syr mössor, alltså helt vanlig med rundad topp, har ni nåt tips till mig hur man får formen fin? Jag får hela tiden kolla formen och sen sy om lite, kolla igen och fixa till. Vill att det ska finnas nåt enkel sätt som jag inte tänkt på! Tips, någon?
Nu har jag äntligen sytt lite! Vill ni kika i bloggen? underbarn-underbarn.blogspot.com
Busis: Tack ska du ha! Ottobre har bra mönster, eller rita av ett par du redan har. Det är neanobelle.se som har så fina velourtyger.
Jag håller på med en tröja i elefanttyget och försöker sätta dit kantband i halsem men det blir bara så vågigt! Och jag drar verkligen i kantbandet (som är ribbad mudd). Vad ska jag göra???
Tyras föräldrar skrev 2008-09-08 23:25:29 följande:
Någon som har Janome 5018?
Elastisk raksöm och förstärkt raksöm är väl inte samma sak?
Puffar på med mina frågor!
Om jag syr på ett kantband i halsringningen på en tröja och vill sy dit raksöm på kanten, ska jag använda någon form av elastisk raksöm då? Eller förstärkt raksöm? Vilken är skillnaden mellan dessa sömmar?
Någon som har en trikåfot? Hur ser den ut? Hur funkar den? Vad heter den på engelska?
Finns det någon speciell pressarfot för applikationer?
Någon som har en Janome 5018 och vet något om den?
Vad bra Gobli! Är den bra för att tyget glider lättare, eller?