-
det brukar vara årliga, bland annat i malmö och sollentuna. nu har jag förvisso för mig att sollentunamässan skulle vara nån annanstans framöver. den är iaf 2 ggr per år.Minmin skrev 2008-06-23 18:27:04 följande:De här symässorna som det talas om lite nu och då.. tex att E-slöjd brukar sälja på mässor och att ni köper underspolar där.. Hur får man veta om symässor?
-
har elefanterna kommit?Dora skrev 2008-06-23 22:11:06 följande:Det låter ju toppen. Men när är den? Jag kollade på elefanterna idag men hade nog gillat dem mer om det hade varit vit botten. Men så gillade jag ju inte ugglorna heller...
-
-
Jag är skitanöjd
Har precis varit och hämtat ett eldrivet höj-och sänkbart skrivbord (el 2 eg) på sambons fd jobb (dom konkade) och en kinnarps kontorstol. Så nu kan jag stå och sy om jag vill. Eller ja, snart iaf, när jag monterat ihop bordetPerfekt eftersom min rygg/nacke brukar klaga en del när jag sytt för länge
Annars händer det inte så mycket, bråkar med mina tryckgrejer, svårt att få till tunna linjer...
Gekko, jag gör som du, men jag kör med aviga byxor när mudden ska på och så har jag mudden inuti byxan istället för utanpå. -
Tackar
Nu ska jag gå och se om jag får ihop det sista.
-
Mimmi 71 skrev 2008-06-24 15:31:47 följande:
Yrväder: Låter toppen med höj och sänktbart bord. Det är väl drämme, för även känner av nacken när man sitter längre perioder. När du nämner trycksaker, Yrväder. Du som är expert vad skiljer det större gentemot det mindre paketet på trycksaker (där du beställde ditt ifrån). Som jag sagt tidigare så kan jag inte så mycket, men är sugen på "trycksaker" när ekonomin (=slut på föräldraledigheten) blir bättre. Verkar som en bra/kul grej vid serietillverkning . Vanlig applikation tar för lång tid när man säljer saker tycker jag.Skillnaden är mängden kemikalier, och jag kan nog nästan rekomendera det stora paketet om man nu inte har gått kurs och är jättehaj på screentryck. Enligt beskrivningen ska fotoemulsionen som är på 250 g räcka till 12-17 ramar i M-storlek (samma som min) och det gör den, men man ska ha i åtanke att det iaf för mig gick bort ca 4 ramar på att testa sig fram med lampan (eftersom jag var snål och inte köpte lampan från screentec) Sen avfettningen (AQ3) är extremt odryg, den är lika flytande som vatten och jag önskar att jag vetat det och köpt mer av den. Iom att prisskillnaden inte är så stor så tror jag det är lika bra köra på stort på en gång, -
mamma på vift skrev 2008-06-24 15:56:41 följande:
Någon som har sytt byxor och body och vänt sömmarna utåt istället så att de inte skaver på bebisen? Hur har ni stickat ner dem snyggt sen? Vet att Max hade det på en prematurbody...men den har jag inte kvar så jag kan inte kika.Jag har gjort så.
bp1.blogger.com/_gi-YxzjukyA/SDQnLtXdzRI/AAAAAAAAA3c/gLrfYPMe02g/s1600-h/DSC01033.JPG
bp0.blogger.com/_gi-YxzjukyA/SDWQOZ-0KwI/AAAAAAAAA4s/6r-qWpfWOhA/s1600-h/IMG_0323.JPG -
TackarStratus skrev 2008-06-24 19:37:04 följande:Jag vill också trycka på tyger. Jag fattar inget av vad du pysslar med, Yrväder, men det låter häftigt. Såg dina klöver som var jättefina. Ser fram emot en tutorial på din blogg sen. Jag tänker börja med lite pandurofärg och stöpplar och potatistryck. Jag preumererar på Hemslöjden (tidning) och där såg jag annons om kurser i textiltryck. Sugen sugen.
Jag ska göra en tutorial sen när jag fått till det perfekt
-
Mimmi 71 skrev 2008-06-24 19:50:58 följande:
Det är tur man håller koll på dig Yrväder, för den tut:en vill inte heller jag missa Vad är det för lampa som du använder? Är den ett måste? Var köper man den om om man inte köper den på Screntec?Jag har köpt en "svart" uv-lampa på clas ohlsons för 89 kr (tillkommer väl sådär 20 kr för vanlig lampsockel, jag har bara en sladd med "grejs" i varje ände). den är lite segare, tar ca 20-30 min att belysa mot screentecs 5-7 min, men å andra sidan kostar deras 1087 kr istället.
-
mamma på vift skrev 2008-06-24 21:27:03 följande:
Någon som vet om det finns tryckknappar i plast och vart man kan köpa dem isf?babyheaven.se har, men man måste ha en kampress för att sätta fast dem