• car

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Hur har ni "lagt upp" era namnband med text och mellanslag? Antal bokstäver på lappen och hur/var mellanslag så det blir snyggast sen då man syr på dem

• car

Hu har ni tänkt då ni beställt era namnband?

Hur syr man oftast fast dem i kläderna? Om man syr fast längst med fållen är det ju snyggast om texten är centrerad, men syr man fast den "runt" fållen blir det väl snyggast om man har texten mer på kanten

• car

min son ville verkligen till biblioteket idag, så vi åkte in en sväng till stan, och där hittade jag tre böcker om att sy till barn som jag aldrig sett förut
    Ska sätta mig i lugn och ro sedan och kolle genom om det finns några gobitar

• car
    yrväder skrev 2008-08-29 08:27:49 följande:
    carjag brukar göra på flera olika sätt. Ibland viker jag den på mitten och sätter i sidosömmen. Ibland syr jag den "runt" fållen. Nån gång viker jag in kanterna så nästan bara namnet syns och sätter den på ärmen (typ som pop gör) Jag har mitt namn i mitten och jag tycker det funkar till allt, dock är det ju plats över på båda sidorna som gör att man kan laborera lite.
    Dora skrev 2008-08-29 08:52:18 följande:
    Jag har två olika. På det jag använder till haklappar och förkläden står det namnet två gånger så jag kan vika det dubbelt runt. Och på tex wrappers så använder jag ett band med större text som bara är inflyttat lite så ena änden går att vika runt lite. Titta i min blogg om du vill. bumblebeehumlan.blogspot.com
    har kollat in till er. Tack för era tips. Har kollat in idag och testat med olika färger, men det är ju så fel färgnyanser de har på testet så det funkar ju inte
  • car

Någon som provat sy en klänning/tunika i bara två delar? Med korta ärmar dessutom?

Hittade ett sådant mönster i en av böckerna från biblioteket, och det lät för enkelt för att vara sant

• car
    AMDA skrev 2008-08-31 21:40:37 följande:
    Visade sig att det inte var den nya katalogen jag hade fått...tydligen är det nån katalog mitt i mellan den gamla och den nya Vet inte riktigt varför jag har fått denna mysko katlog ingen annan jag vet har fått den och den ser inte ut som den gamla katalogen och enligt SoS så har de inte ens släppt den nya katalogen än tror det var den 9 september den skulle komma.
    fjärde tror jag - så kanske i slutet av veckan då

mystiskt, men spännande med en alldeles egen katalog

Är du företagskund hos de? Tänkte om det är därför då fått en extra?
  • car
    lilllinda skrev 2008-08-31 23:21:11 följande:
    Om jag inte minns fel så skrev någon häromdagen om mönster på tunika som bara var 2 delar som fanns i någon bok. Vilken bok var det o vilket nr på mönster?
    jo, jag hade hittat en sån......bilden på tunikan finns i min blogg - sydde den idag - fast utan mönstret - ritade bara på´t ungefär

ska gå o kolla vilken bok
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle