• MissGoodie

Smyckesförvaring...

Jag har jättesvårt att komma på en bra lösning till alla mina smycken. Jag har en STOR svaghet för stora örhängen och klirrande armband och har en rätt gigantisk bunt hemma ;) Några ringar, halsband och fotkedjor också...
    Problemet är att jag inte kan förvara det på ett smart sätt. Just nu ligger den största delen rakt upp och ner i en låda och jag får alltid upp 7 örhängen när jag lyfter på nåt... Lite hänger dock på en bit frigolit, där jag helt enkelt stuckit in delen man har i örat i själva frigoliten. Supersmart egentligen, men dels så är den inte stor nog och dels så välter den numera bara jag tittar på den för att ag har så mycket krims krams på.
    Så... Kan någon ge mig ett bra förslag på hur jag ska förvara allt, helst utan att behöva införskaffa nåt superdyrt ;)

• Svar på tråden Smyckesförvaring...
  • MissGoodie

nilla 1972 - Förlåt, jag har inte ens sett ditt svar. Det är en jättebra idé, men just grenar skulle inte alls passa in i min lgh. Men om någon annan har samma problem tänker jag föra vidare din idé ;)

Elsie76 - Där däremot är en idé jag skulle kunna använda. Det är så jag skulle vilja ha dem hängandes egentligen. Men var får jag tag på en gipsbräda? Och kan jag bara hänga upp den på väggen? Den blir inte för tung?

ssandraa - Ahaa, nästan det jag misstänkte. Bra att du sa det, annars hade jag nog köpt den och blivit besviken :)

• yossis

Gipsskiva finns på byggvaruhus, men det är inte säkert att dom vill sälja annat hän hela skivor (120*240)

Varför inte köpa denna från IKEA www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70126044 & klä en masonitskiva med tunn skumgummi & ett snyggt tyg över, häfta fast & sen köpa "nålar" från www.zionesse.com för att sätta upp örhängena på.

Tröttnar du på tyget, så kan du ju bara byta ut det Glad

• Elsie76

Håller med yossis!
    Du kan ju också ta en vanlig tavelram som du klär på det där sättet.
    Häfta sedan fast ståltråd bakom tavlan och vira så att det blir hållbart. Sedan är det bara att börja fästa.

• MissGoodie

yossis och Elsie76 - Det är absolut en jättebra idé! fast jag har iofs ingen häftpistol...

• yossis
    MissGoodie skrev 2008-06-18 16:02:55 följande:
    yossis och Elsie76 - Det är absolut en jättebra idé! fast jag har iofs ingen häftpistol...
    Du kanske känner någon som har en så du kan låna.
  • Night Angel

jag har två superbra smyckeskrin där det få plats mycket + en sån där smyckehängare..fast mitt problem är att jag lägger nästan aldrig tillbaks armband och halsbanden utan de ligger varsom i lägenheten.....fast  örhängerna hänger jag över smyckehängaren...

• Elsie76

Häftpistol finns nog att köpa lite varstans, Clas Ohlson tex. En bra pryl!
    Jag har flera tygtavlor hemma, jag gör dem på fem röda minuter.

• MissGoodie

INDIA FAMILY - Vad exakt är det för smyckehängare du pratar om? Var har du köpt den? :)

Elsie76 - Haha, smart! Man kan ju faktiskt KÖPA en ;) Om det inte är sådär fasanfullt dyrt förstås :/ Ska kolla C. Ohlson ögonaböj :)

• Night Angel
    MissGoodie skrev 2008-06-18 16:53:24 följande:
    INDIA FAMILY - Vad exakt är det för smyckehängare du pratar om? Var har du köpt den? :)Elsie76 - Haha, smart! Man kan ju faktiskt KÖPA en ;) Om det inte är sådär fasanfullt dyrt förstås :/ Ska kolla C. Ohlson ögonaböj :)
    Jag la in ett kort på den på min sida på fotogalleriet..tig bort allt krimskrams jag hade på den..ite den bästa bilden men så du ser  ...
  • MissGoodie

INDIA FAMILY - Aahh, ok, vad snällt att du la in en bild! :) Men den är STOR alltså?

• Night Angel

rätt stor...det få ju plats en del...

• Night Angel

hahaha..hur dum får man vara..jag fick ju inte med överdelen av den när jaag fotade..där ska ju vara 6 stora krockar att hänga smycken på oxå...

• Bubblamaj

En kompis har gjort en variant av Elsies tavla men istället för ståltråd eller tyg köper man hönsnät av den minsta varianten. Supersnyggt när man har stora örhängen och annat vackert!!

• MissGoodie

INDIA FAMILY - Ahaa, hehe. Ok. Var har du köpt den?

Bubblamaj - Hur har hon gjort det? Satt hönsnät på en tavla, eller bara hönsnät rakt upp och ner?

Inser mer och mer att jag har tummen mitt i handen, hahaha...

• suzzit

Jag hade gjort som bubblamajs kompis, köpt hönsnät med minsta hålen ev köpt en snygg tavelram och fäst hönsnätet på och hängt på väggen. Jag själv köpte ett dyrt smyckeskåp men alla smycken får inte plats så jag har resten i en vanlig ask. Nu funderar jag själv på hönsnät lösningen fast en variant mindre....

• Bubblamaj

Ja, precis som Suzzit beskriver, hitta en ram som passar ens personlighet och sen gå loss med häftpistol på baksidan för att fästa hönsnätet!

Svar på tråden Smyckesförvaring...