Ang Pass!!
Kan jag neka den andre föräldern pass till vårt barn? Vi har gemensam vårdand..
Tacksam för svar..
Kan jag neka den andre föräldern pass till vårt barn? Vi har gemensam vårdand..
Tacksam för svar..
Okej.. Tack för svaren..
Jag va in å kollade på polisens sida om ansökan om pass och där står det att det räcker med en underskrift av en förälder samt att det ska styrkas av någon annan att jag har skrivit på å en förälder behöver bara vara närvarande vid besöket men då undrar jag hur lätt är det inte då att förfalska en underskrift på det viset??
Okej.. Men om den ene föräldern kommer in med en underskrift av den andre föräldern ringer då en tjänsteman upp till den förälder som inte är närvarande?
Äppelmamma:
Okej för på polisens sida så står det att det räcker att en förälder kommer dit med den icke närvarande förälderns underskrift om min underskrift är bevittnad.. Så jag blir ju livrädd för att han ska kunna förfalska min underskrift..
Åhh tack så mycket för hjälpen Jag har läst sidan men jag måste ha missuppfattat vissa detaljer..
Tack igen..
tokelina:
Själva grejen är att han och hans fru trivs bättre i hennes hemland än vad dem gör i Sverige och därför så vill inte jag godkänna pass för jag är livrädd att han kommer att stanna längre än vad dem säger..
Jag ska ner nästa vecka och spärra barnets namn.. Pappan ska inte ha h*n förrän om 2 veckor.