Ang Pass!!
Om ni har gemensam vårdnad så måste båda föräldrarna skriva under passansökan annars blir det inget pass.
Om ni har gemensam vårdnad så måste båda föräldrarna skriva under passansökan annars blir det inget pass.
Ange källhänvisning please.
Finns så många som läser si och så på olika hemsidor och påstår att deras tolkning gäller. Det är så meningslös och värdelös desinformation att jag förstår inte varför man ens gitter skriva den och till vilken nytta?
Jag vet att det krävs samtliga vårdnadshavares medgivanden och jag vet att det kollas upp vilka vårdnadshavare ett barn har innan det barnet får ett pass. Skulle någon tjänsteman på en passexpedition utfärda pass utan båda vårdnadshavarnas medgivande så begår den tjänstemannen ett grovt tjänstefel.
Här har du polisens information:
www.polisen.se/inter/nodeid=4055&pageversion=1.jsp
Den vårdnadshavarens namnteckning skall bevittnas av en straffmyndig identifierbar person, vem vågar borga för det om den inte är säker på att vårdnadshavaren skrivit på? Sånt är straffbart, och jag fick ett info när mina barns pappa sökte pass med mitt medgivande för våra barn och då hade jag kunnat protestera om det varit fel och förfalskat.
Har du inte läst på samma hemsida som du hänvisar till hur medgivandeblanketten ser ut? Här har du den: www.polisen.se/mediaarchive/4347/1541/2012/RPS_531_2_0111.pdf
Om han bestrider så kommer tjänstemännen åtalas för tjänstefel och avskedas, de måste lita på er överenskommelse.