• Marie med två barn

Fortsättningstråden nr 3. För oss förskollärare och barnskötare.

Här fortsätter vi att prata om dittan och dattan! Hoppas att ni som deltagit förr, hittar hit igen...

Tidigare trådar: www.familjeliv.se/Forum-5-68/m22175450.html

www.familjeliv.se/Forum-5-68/m25317299.html

www.familjeliv.se/Forum-5-68/m30849846.html

Här kan vi samla alla våra kanon tips och ideer, om allt vad som rör vårt jobb!!

Här kan man fråga, utan att känna sig dum!!

Här kan man "skriva av sig" om man haft en jobbig dag!

Ja denna tråd är till för oss, som har samma jobb fast i olika delar av sverige!!

*Hur får man på de supertrånga galonisbyxorna över vinteroverallen på senhösten?

*Hur lackar man bäst gipsfigurer?

*Vad hittar man på på en samling med 2 åringar?

osv osv osv osv

Var inte blyg, utan häng på nu.....

• Svar på tråden Fortsättningstråden nr 3. För oss förskollärare och barnskötare.
  • Marie med två barn

Eftersom den gamla tråden snart dör ut så fortsätter vi här!

• Marie med två barn

Skriver frågan här också:

Nu har jag jobbat i 4½ år med barn i åldern 3-5 år. Men i höst ska jag in bland småbarnen. 10 st 1-2-åringar. Jag undrar om någon har tips på bra pysselsidor mm på nätet där man hittar tips till de allra minsta.

• Tummen78

Denna tråden blir helt klart en ny favorit ! Är hemma och är föräldraledig just nu men annars jobbar jag som förskollärare, när jag börjar igen kommer jag vara fullproppad med nya idéer! Skön sommar på er alla som följer tråden!

• liten07a

Marie med två barn:
    bra att du kämpar på med tråden!!
    Ringer dig nån dag så vi kan prata... Kram kram

• fritzson

Hej! jag har tyvärr missat de andra delarna av detta forum, men jag hoppar in så här lite i efterhand om det är ok!

• Marie med två barn

Tummen78 och fritzon - Kul att ni hittat hit! Ju fler vi är som kan tipsa varann desto bättre!

• Marie med två barn

liten07a - Är ni hemma igen? Hade ni det bra?

• Camilla D

Jag hoppar gärna också in här!
    Är barnskötare och jobbar just nu (sedan 1 mars och fram till v28) på en 3-5 års avdelning.

• knyttetsmamma

Välkomna CamillaD, Tummen78 och fritzon!

• zezziz

Marie med två barn skrev 2008-06-16 21:56:08 följande:

Skriver frågan här också:Nu har jag jobbat i 4½ år med barn i åldern 3-5 år. Men i höst ska jag in bland småbarnen. 10 st 1-2-åringar. Jag undrar om någon har tips på bra pysselsidor mm på nätet där man hittar tips till de allra minsta.
    Jag ska snabbt tipsa om två sidor jag besöker rätt så ofta.

www.skapligtenkelt.se/

www.ingelaslekstuga.se/
Svar på tråden Fortsättningstråden nr 3. För oss förskollärare och barnskötare.