Inlägg från: knäppisen |Visa alla inlägg
  • knäppisen

Barnförsäkringar

Vi fick avslag hos TH och LF pga den tidiga födseln, född v 29+0. De brydde sig inte ens om att pröva det hela. Han vägde 1405 g vid födseln så gränsen 1300 g verkade inte gälla då i alla fall.

Nu är han över 18 mån men vi har inte brytt oss om att försöka igen. Han lär ju få avslag igen.
    Han har en cp-skada, astma, allergier plus att vi har klippkort på vårdcentralen pga alla infektioner han får stup i kvarten.

Prematura barn får oftare problem med bland annat infektioner, astma, allergier, ADHD o liknande så det är rätt förståligt att de gör som de gör.

• knäppisen
    Therese33 skrev 2008-06-17 14:43:52 följande:
    knäppisen: Jag kan inte förstå den bedömningen ändå, som sagt, prematurer undersöker dom ju hur mycket som helst, det kan ju lika väl visa sig att en 40-veckors får allergier, cp-skador mm som man inte sett från början...
    jo visst kan en fullgången få samma problem men det är mkt större risk att man som född i v 29 får det. Försäkringsbolagen bygger hela deras verksamhet på statistik, därav avslag som liten.
  • knäppisen

Om allt är gjort på Neo så kan du bara hänvisa till att han var inskriven på Neo på xx sjukhuset och ange tidpunkter. Då skickar de efter journalerna och de får själva kolla vad han gått igenom. Det är ju en omöjlighet annars att komma ihåg alla undersökningar själv.

Niinis skrev 2008-06-18 18:33:29 följande:
    min son är född v.24 och jag ska nu fylla i papper får en försäkring hos trygg hansa, men det är ju en miljon frågor! jag kan ju itne änns hälften, hur har ni svarat på delen där man ska skriva in alla sjukdomar osv. minns ju knappt något från neo tiden:/
  • knäppisen

Maria C S 75 skrev 2008-07-21 19:32:06 följande:

Vänta du tills ljuden kommer .Undrar om alla killar gör så här eller om det bara är våra?
    När min kille (22 mån okorr, 19 mån korr) sitter på pottan säger han "stäng dörren". Då vill han sitta i fred o pilla på snoppen. Länge länge.
Svar på tråden Barnförsäkringar