Barnförsäkringar
Vill tipsa igen om fackets försäkringar, de ger lägre ersättning och kan ha undantag i efterhand, men man behöver inte göra någon hälsodeklaration eller hälsostatus innan. Iallafall ett litet skydd.
Vill tipsa igen om fackets försäkringar, de ger lägre ersättning och kan ha undantag i efterhand, men man behöver inte göra någon hälsodeklaration eller hälsostatus innan. Iallafall ett litet skydd.
Å andra sidan är det den mest meningslösa grej jag gjort, suttit i timtal och skrivit ansökningar till If, TH, Skandia, Folksam osv.. Hatar försäkringsförsäljare som säger att det aaaaalltid görs en individuell prövning. Skitsnack, har ännu inte hört någon som haft en prematur före v34 som fått sjukförsäkring från födseln, oavsett vikt. (finns säkert någon, men än så länge har jag inte hittat nån )
Självklart, jag fixar det!
Vikten spelar ganska stor roll. Är födelsevikten under 1500 gram krävs journaler från sjukhuset och utredning om barnet är berättigat försäkring. Det vi ser som friskt (CPAP, lite syrgas osv) ses inte som friskt enligt försäkringsbolagen. Minsta avvikelse från normal födsel är hinder för att få en barnförsäkring.
Låter som vårt brev och samma försäkringssäljare typ, fast hon som ringde oss var en kvinna. Vi har V försäkrad i båda fackens grupplivförsäkringar, man kan få från båda ställena.