• Gumpan

Barnförsäkringar

Har en son som är född i vecka 29+0. Han vägde 1370g när han kom till världen. Men vi har inte haft några problem med försäkring till honom. Han är försäkrad i Trygg-hansa. Inga konstigheter alls. Så de är ju lite konstigt att vissa får och andra inte.

• Gumpan

Som sagt så fick min son en helförsäkring hos trygghansa. (sjuk och olycks)
    Jag behövde inte fylla i några papper utan de begärde själv att få se journalerna. Killen som va hemma hos oss frågade bara lite om honom. Och i och med att allt har varit bra med sonen så sa han att de inte skulle vara några problem.
    Alvin föddes ju i vecka 29+0. Vägde 1370g.

• Gumpan

Misilo: Nej vi har inte några villkor. Har även tecknat en tryggabarn plus. Han fick sin försäkring när han var ungefär ett halvår.

• Gumpan
    Svar på #26
    Men hade han några problem på sjukhuset? Alvin har inte haft några problem alls. Vet inte om de kan ha nån inverkan på deras beslut.
  • Gumpan
    cloudberry79 skrev 2008-06-23 01:53:17 följande:
    De motiverade sitt beslut med att Vidar ännu går på kontroller, vilket alltså är de rutinmässiga kontroller de gör på alla prematurbarn i mitt län, oavsett om de har några problem eller ej.
    Mysko. Vi går ju oxå på kontroller tack vara att han är född innan vecka 30. Men de har inte varit några problem.

Får jag oxå komma in och titta hos dig.
Svar på tråden Barnförsäkringar