Inlägg från: Proletariatet |Visa alla inlägg
  • Proletariatet

Barnförsäkringar

Skandia hade en snubbe som var hem till oss och pratade, han sa att det inte skulle vara några problem att försäkra Tyra (född i v.24+1), men det återstår att se vad de tar för undantag, om man tycker det blir värt det.
    Till en kompis med tvillingar födda i v.27 sa de nej, konstigt att samma försäkringsbolag kan säga så olika till olika personer. Men, som sagt återstår det att se, de kanske ändrar sig när de ser hennes journaler.

• Proletariatet

Therese33: Nej, vi har inte fått något besked än, antar att det tar dit för dem att gå igenom alla journaler och så. Skriver i tråden direkt jag hör något.

• Proletariatet

Idag fick vi brev från skandia *jävla arslen*

" Er ansökan om barnförsäkring för ---Tyra----
    Vi har nu tagit del av hälsohandlingarna.
    Med hänsyn till uppgifterna om Tyras låga födelsevikt, kan vi inte bevilja barnförsäkringen. En förklaring till detta är följande:

En barnförsäkring är avsedd att ge ersättning vid sjukdom eller olycksfallsskada. Om den som söker försäkring redan har en åkomma eller kan antas löpa påtagligt ökad risk att drabbas av försäkringsfall, täcker inte premien denna ökade risk. Vi kan därför inte alltid bevilja barnförsäkringen.

För att Tyra inte skall vara utan försäkringsskydd vid olycksfall vill vi istället erbjuda en begränsad barnolycksfallsförsäkring. Försäkringen gäller endast för skador som uppkommit genom olycksfall. Försäkringen omfattar:

*Invaliditetskapital vid medicinsk invaliditet
    *Dödfallskapital (0,5 basbelopp)
    *Ersättning för läke-, tandskade- och resekostnader

Ni kan välja om försäkringsbeloppet vid invaliditet skall ha 10 eller 20 prisbasbelopp. För 10 basbelopp är premien 308 kr/år och för 20 basbelopp är den 410 kr/år. Premie och försäkringsbelopp följer basbeloppet och ändras därför varje år. "

De skriver också att om vi inte är nöjda kan vi vända oss till domstol för att få ärendet prövat.

Nej, då skiter jag i att Skandia ska vara bäst för tillfället och försäkrar båda i samma bolag som jag är försäkrad i, det är jag nöjd med. Maken ska även kolla upp med sitt fack, kan man ha henne försäkrad i båda? Han som är ute och informerar om olika försäkringsbolag ska jag också kontakta, så han slutar sprida hopp när det iallafall inte går.

Svar på tråden Barnförsäkringar