"raggarbil" o 1 åring
Knepigt som fanken så har vi överlevt som faktiskt var med på den tiden när bälten var nära nog tillbehör och barnstol i bil var ngt man hängde på ryggstöden
Knepigt som fanken så har vi överlevt som faktiskt var med på den tiden när bälten var nära nog tillbehör och barnstol i bil var ngt man hängde på ryggstöden
Att jämföra 1965 när jag föddes och idag gär inte att göra speciellt lätt
En del av de parametrar som måste vara med är
först och främst antal Mil/Person & år
Så bara med det att det dog 1313 personer -65 säger inte så mycket
Dels för att antalet fordon i trafik troligen står i motsatt propotion dvs att det är 38% döda idag mot vad det var -65 men det är många fler fordon i trafik och vi kör mer
MEN då var bilarna inte vad de är idag i ngt hänseende om men tittar på prestanda på väghållning borms och deformations zoner
Att det hjälpt med utvecklingen SOLKLART
MEN för att man ska skadas i en trafikolycka så måste den först ske undviker man det så...
Och Ja jag tillhör de som kör en säker bil men även MC som idag blev prejad av en idiot som på ngt sätt troligen förväxlade mig på en Mc i storlek med en Polis MC med en Moped..
Lovar min vänsterfot förväxlade inte hans passagerar dörr med ngt Öht... tror han får svårt att bortförklara det fotavtrycket