• salvavinnie

First wheels City twin...?

Japp, ytterligare en syskonvagnfråga... Någon som erfarenhet av denna vagn?

www.firstwheels.nl/sv/city_twin/

Tycker det verkar toppen att man kan välja vilket håll barnen ska sitta år... Kommer att ha en nyfödd och en 2,5-åring så syskonvagn behövs helt klart. Tips?

• Svar på tråden First wheels City twin...?
  • februari tjej

Halloj, vi har köpt en sån. Men har dessvärre ingen direkt erfarenhet av vagnen ännu då lillasyster inte kommer förrän i september. Just nu står den bara i barnvagnsrummet och ser tjusig ut.

Det jag föll för och vad jag efterfrågade var just att kunna ha sitsarna åt olika håll oberoende av varandra och det är endast denna vagnen som har den finessen.

• MUM CC

Det enda jag har emot den är att det är små framhjul. Har haft det nu och vill helst inte ha det på nästa vagn också... Vet ni något om man måste ta av sitt/liggdelen för att fälla ihop den?

• salvavinnie

Hm, varför inte små hjul? Är det för att det är jobbigt att köra i t ex snömodd?

• MUM CC
    Svar på #3
    Vi har en Tetonia Fun nu och är jättenöjda med den, men det blir väldigt skakigt när man kör på grusvägar och det är nog svårare just i snö, men det funkar. Så skulle nog vilja ha stora hjul nu. Vet dock inte hur det blir när man har 2 barn i vagnen, det blir ju tyngre då.
    Är det någon fjädring på denna vagnen?
  • februari tjej

Halloj, man måste ta bort sitt- eller liggdelen för att fälla ihop den...vilket är jätte enkelt. Vad gäller fjädringen är jag osäker, men jag kan ju säga att den är ju inte som Kronan vagnen som också står i källaren Säkert inte det mest ultimata att ha i skog eller på grusvägar, bor själv i Stockholms innerstad och här har vi ju inte så mycket sånt

• salvavinnie

Ja vi bor också i Stockholm och nån vidare snö har det ju inte varit på ett tag... Men vet ni om det går att låsa framhjulen eller är de snurrbara jämt?

Lutar åt en firstwheels city twin, har faktiskt inte hittat nåt bättre alternativ. Men jag har bara sett den på bild dock, måste ju kolla lite i affären...

• Weklund

hakar på är jag med

(¯`°?.¸ ♥ Åker man V8 behövs ingen stereo ♥ ¸.?°´¯)
  • februari tjej

Hoppsan hejsan säger jag nu...vi köpte ju vår vagn för ett bra tag sedan, så pass tidigt i graviditeten att vi inte var riktigt hundra på att allt skulle gå vägen. Därför beställde vi ingen liggkorg just då. Men det var lugnt sa man i affären - så länge man var medveten om att det är 2 mån lev tid på den. Så idag ringde jag...för att få reda på att vagnen har UTGÅTT och det går inte att beställa ngn liggkorg...så ni som tänkte på denna vagn kan ju lägga ned de planerna.

Vi har nu två val - antingen lämna tillbaka vagnen och börja leta ny vagn eller också köpa den limegröna liggkorgen som faktiskt finns kvar...det blir väl väldigt snygg: röd vagn och limegrön liggkorg

Funderar på hur jag ska göra...ser ni någon sen med denna snygga färgkombination så vet ni ju med all säkerhet att det är jag då förmodligen ingen annan skulle välja denna kombination

• Weklund

fasen va dåligt, men de bör doom väl ha  vetat om när ni beställde vagnen?
    nu blev ja less iaf när man äntligen hittat en vagn som kändes bra!!

• solen13

Jag som började ångra mitt köp av baby travel syskonvagn, tills jag läste att man ine kan köpa city twin längre.

Det verkar ju verkligen som en kanon vagn i alla fall, undra varför de slutas tillverka den eller om det kommer någon ersättare.

Svar på tråden First wheels City twin...?