• Hekny

Någon som känner sig uppsvullen????

Har samlat på mig massa vatten i kroppen. Fingrarna ser ut som prinskorvar och fötterna som elefantfötter. Har dessutom fått ont i lederna, någon mer??? Har reumatism i familjen, så jag börjar blir rädd att utveckla det. Är det någon som fått reumatism av en grav. förr??? Vad gör man för att få bort allt vatten. BM säger att jag ska dricka mycket och röra mig. Några fler tips.

• Svar på tråden Någon som känner sig uppsvullen????
  • izabelle32

Jag är t.o.m svullen i ansiktet, ser ut som en karikatyr av mig själv men tillhörande illröd näsa. Jättesnyggt

• Hekny

Ja, visst är man en riktig snygging nu. Min näsa har valt att svälla medan resten av ansiktet ser "normalt" ut. Käresten säger att jag ser ut som vanligt.... LÖGN!!

• Tigris

Jag är supersvullen och är i v 28 idag. Tycker att det verkligen börjar bli jobbigt. Det värsta är att nu har det börjat bli så att vänstra benet liksom domnar av och det blir som "sockerdricka" i det. Ska man palla 12 veckor till med det här?? Har även problem med ryggen, sura uppstötningar och annat....tur nog är det lilla underverket värt allt detta ....men ibland måste man få gnälla lite!

• Sisy

Jag har också börjat samla på mig vatten nu. Är i vecka 28 och det kom för ngn vecka sedan. Det känns helt klart lite läskigt att kunna känna vattenskvalp i fötterna när man går Jag vet inte om det fungerar än, men min BM säger att jag måste vila en stund varje em och mamma säger att jag ska dricka citronvatten och äta ananas. Värt ett försök i alla fall.

• flowermoon

Det enda jag vet som hjälper mot svullnaden är att ligga med fötterna högt samt att använda stödstrumpor dagligen. I min förra graviditet var jag "tjock" som en gris och det var jobbigt. Tack o lov har jag sluppit det den här gången.
    Synd om dig att du fått ont i lederna. Är det speciellt handlederna du känner av kan det vara annat än reumatism. Det finns ett vanligt tillstånd under graviditeten som heter karpaltunnelsyndrom och drabbar ofta de som är svullna. Det brukar kännas som en krypande domnande känsla i handlederna och är vanligt vid dataarbete, bilkörning, handarbete etc. Jag har haft det också, men inte så farligt.
    Om du har detta problem ska du prata med din bm så kan du få hjälp med t ex stödskenor (för att avlasta).

Svar på tråden Någon som känner sig uppsvullen????