• Eisa

Är förlossningen den värsta smärta du känt?

Ja, var den? Jag tycker inte den gjorde så fasligt ont. Ont, visst, men aldrig så att jag ville ge upp, skrika eller trodde jag skulle dö/gå av eller nåt sånt.

Inte den värsta smärtan jag känt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är förlossningen den värsta smärta du känt?
  • Malinnx

Nä, tror mina njurstensanfall gjorde ondare..iaf lika ont!

• Perry the Platypus

Ja.

(¯`°?.¸ ღ♥ Fett gift asså!! ♥ღ¸.?°¯)
  • NeaVida

Bihåleinflammation i käkbenet är mycket värre. Och urinvägsinfektion.

Största skillnaden är ju att det ena har man ett visst antal timmar, och det andra kan man dras med i flera dagar. Samma sak med knä och höft eller rygg ont - gör kanske inte superont egentligen, men det är ju där hela tiden och gnager och passiviserar och tär. Mycket värre!

• Rigmor Mortis

Jag vet inte. Troligen inte, eftersom jag som tioåring fick en väldigt svår bukskada (som jag förmodligen förträngt delar av, jag minns inte hur ont det gjorde)

• Manchester
    superasstess skrev 2008-06-18 21:54:37 följande:
    Nix, öroninflamation är hundra gånger värre.
    Va! Öroninflammation har jag haft många gånger, varav en gång som vuxen. Går inte att jämföra. Hellre tio öroninflammationer än en enda förlossning.
  • annca

JA så in i h-e, och då kom vi ändå inte ända fram utan avbröts för akutsnitt.
    Sedan var allt en dans på rosor. Hade just inget ont av snittet alls.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Mullet

Jag svarade Ja, men nu när jag tänker efter så var huvudvärken jag drabbades av när jag var gravid hysteriskt mycket ondare. (man glömmer så lätt) Jag kunde inte sova på 3 dagar och dunkade faktiskt huvudet i väggen, bet mig hårt i armen, allt för att slippa värken. Förlossningen var också hemsk men man fick ju lite paus och så varande den inte i flera dagar.

• Manchester
    moosen skrev 2008-06-18 21:54:35 följande:
    ja, jag menade ju eftervärkar, läkning av stygn osv.... ett rent helvete!!
    Visst var det jobbigt efteråt, men inget slår utdrivningen. Stygnen var rätt eländiga. Jag blev sydd av en barnmorskeelev som gjorde något fel. De skulle lossna av sig själva, men hon hade knutit fel. När de egentligen borde ha lossnat blev de bara stenhårda, som att ha korta bitar av taggtråd där nere. Till slut hade jag feber och frossbrytningar av smärta. Som tur var befann jag mig fortfarande på sjukhuset eftersom sonen låg på neonatal. Jag pratade med en barnmorska som skickade upp mig till en annan avdelning där en barnmorska och en sjuksköterska behövde hjälpas åt för att få loss de eländes stygnen. Det gjorde fruktansvärt ont när de slet och drog, men inte ens det slår utdrivningen.
  • Valkyriah
    moosen skrev 2008-06-18 22:00:13 följande:
    ja, saken är nog den att det har man ett tag efteråt, så det blir värre eftersom en förlossning pågår ju inte i flera veckor (förhoppningsvis)Nä, efteråt är värre!
    Jag tycker trots allt att förlossningen var värst.
    Månaderna efter var inte roliga som sagt men nej att föda är värre

Migränen är jag så "van" vid så den har jag  lärt mig att leva med.
    Att slåss för fred är som att knulla för att bli oskuld!
  • Tullemi

Jag var kass i 10 veckor efter förlossningen (förlossn.relaterad ischias) och det var värre än att föda. Men det beror på smärtperiodens längd, skulle jag tippa på. 12 timmar vs 10 veckor......ischiasen "vinner"

Svar på tråden Är förlossningen den värsta smärta du känt?