• Eisa

Är förlossningen den värsta smärta du känt?

Ja, var den? Jag tycker inte den gjorde så fasligt ont. Ont, visst, men aldrig så att jag ville ge upp, skrika eller trodde jag skulle dö/gå av eller nåt sånt.

Inte den värsta smärtan jag känt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är förlossningen den värsta smärta du känt?
  • Ellinor Doolittle

Jag hade dödsångest och tänkte hela tiden att "bara jag överlever, bara jag överlever"

Det absolut värsta tänkbara smärtan någonsin. Svimmade två gånger.

Jag hade en raketförlossning och öppnade mig från 3cm till 10 på 45 minuter.

• BaraLillaIda

Jag röstade på Ja men jag är ändå osäker.. Det var ju en sån annorlunda smärta så jag kan faktist inte avgöra.. Men det var mysigt att ligga där och känna krystvärkarna och ta i för kung och fosterland!! Och sen bara VIPS har man sitt eget lilla barn på magen.

• BaraLillaIda

Ellinor Doolittle skrev 2008-06-19 13:52:54 följande:

Jag hade dödsångest och tänkte hela tiden att "bara jag överlever, bara jag överlever"Det absolut värsta tänkbara smärtan någonsin. Svimmade två gånger.Jag hade en raketförlossning och öppnade mig från 3cm till 10 på 45 minuter.
    Oj det var snabbt du öppnade dig.. Jag hade oxå en raket förlossning.. jag öppnade mig från 1 cm till 9 på 1 timme!!
    Dpm sa till mig att det är väldigt ovanligt när man är förstförderska så jag var duktig
  • Serafine

27 h förlossning vs. 30 min akut magkatarr. Magkatarren var mycket värre! Dessutom föder jag hellre barn 20 gånger än mår illa och kräks i 6 månader igen. (OM man hade fått välja )

• maryan

NEJ! Förlossning är MYSIGT och GOSIGT i jämförelse med en splittrad tand. eller vilken annan tandvärk som helst förresten. Men den splittrade tanden är nog det värsta jag i hela mitt liv varit med om smärtmässigt. inte ens första förlossningen då det söta lilla barnet spräckte ALLT i sin väg gjorde ens i närheten lika ont.
    Fast kissa 3-4 dagar efter förlossningen med ett 30-tal stygn i underlivet var inte heller det skönaste i världen.

• Yoko

Ja absolut. Har aldrig haft så ont i hela mitt liv. det var helt fruktansvärt och jag var rädd att jag skulle dö. Hade ingen kontroll över någonting värkarna gick in i varandra och tog aldrig slut, sen var sugklockan ännu värre än värkarna! Dessutom släppte den så de fick sätta dit den igen och då var jag helt panikslagen

• Panna82

Ja. Har än så länge aldrig varit med om någon värre smärta i alla fall.

• Liiza

Jag hade en jobbig graviditet:
    enorm halsbränna, kräktes, foglossningar, ishiasnerv i kläm, svullna ben...

Så jag gör hellre om den hemska förlossningen, än en sådan graviditet...

MEN
    det är ändå den värsta smärta jag varit med om:

52 timmars "pain"!!!

• Goliz

Man kan vara glad att man inte läste en sån här tråd innan man skulle föda , då hade man nog blivit onödigt orolig...
    Men å andra sidan kanske det hade varit bra iallafall för min del trots allt, för jag tänkte; "äsch, varför ska man lära sig att andas?" "Jag tar det som det kommer, jag tror jag har hög smärttröskel" "Det löser sig på något sätt" osv...så tänkte jag innan min förlossning. Hade jag läst den här tråden då så kanske jag hade funderat lite mer på hur man kan tänka sig att hantera smärtan, tex med andningsteknik, men jag tänkte då istället, äsch det löser sigFundersamDet finns ju smärtstillande...
    Ja, ja man vet ju mer till nästa gång hur som helst, på både gott o ont.

Svar på tråden Är förlossningen den värsta smärta du känt?