Inlägg från: Solaris |Visa alla inlägg
  • Solaris

    Snackis 3 ~Inbördes beundran~

    Goddagens!!!!
    Bra jobbat, Barbella, skönt med någon som håller ordning på oss!
    Har inte varit härinne & kikat sedan i onsdag ,men det beror på en rätt trevlig anledning...Vi har redan flyttat till vårt hus nu och stortrivs. Alida går kvar påförskolan här i stan tills stängningen,men idag är hon hos mormor. Ikväll ska jag på föräldramöte på Alidas nya förskola
    Flyttade i onsdags och egentligen var det väl"meningen" att vi skulle återvända till lägenheten igårkväll ,men vi fick sån "ångest" att beghöva åka iväg så vi stannade kvar , så nu ska vi bara hämta mer saker i lägenheten,även om det mesta är flyttat nu.
    Dock sakanar jag internet  & FL,så det blir till att surfa på jobbet innan vi fått bredbandet inkopplat.


    Förövrigt hade vi en jättetrevlig första midsommar i huset i glada vänners lag.


    Daggis - Hur gick det på bvc?

    Skojsan - Oj,inte illa att ni orkar börja med massa renovering med två små,men det är klart, med stöttning  från mor &-farföräldrar underlättar. Härligt att höra att ni trivs så fint.

    Stina - Fick du någon sovmorgon i helgen?

    LMH -Hoppas flytten förflutit bra. Skönt att fått lejt bort lite renoveringsjobb.

    gravid - Låter som en mysig midsommarafton &  besök i Fjällbacka sitter inte fel heller.

    Calibo - Förstår att det känns mer än segt att åka iväg, men det kommer garanterat gå bra. När är det du har semester?

    Amber - Roligt att se dig Vilken fin pres.bild du har!Låter som en trevlig midsommarafton i Varberg.

    Barbella - Hoppas ni hade en skön slappardag, det är man väl värd! Gällande namning av kläder så köpte vi en vanlig ordinär märkpenna och namnade ALidas kläder,men nu inför hösten så funderar jag på att göra nåt mer omfattande typ namnlappar lr dylikt,så jag tar ochså gladeligen emot tips på olika sorter.

    Trollsan - Håller tummarna för att Tobias ska slippa gastroskopiundersökning.

    Nä nu är min rast slut, så  nu är det back to work som gäller.
    Må så gott alla!


    **Älskade Alida 28/9-06**
  • Solaris

    Just det ja, Heeso, hoppas verkligen det blir ni som får köpa det huset!


    **Älskade Alida 28/9-06**
  • Solaris

    Hejsan!
    Har inte så mycket under solen, f`låt molnen, vill bara visa att vi lever och mår fint. Allt känns verkligen super just nu, bara semester som fattas men efter nästa vecka går jag på ledighet! Roligt att det var några som nappade på min  hemmafika.
    Alida trivs fortfarande bra på förskolan, även om vi fuskat och låtit henne vara hos mormor ett par dagar och nästa vecka blir det hos farmor en dag.
    Helgen blir relativt lugn, ska upp till Skövde och firas C:s kusin som fyllt 30.

    Ullen - Va roligt med lite renovering, det komemr säkert bli jättefint. Kul överraskning för Nina på födelsedagen. Gällande bf-listan önskar jag att jag kunde bidra, men det går inte så lätt


    gravid - Roligt att Axel redan verkar trivas, jag tycker ochså det lät lite väl mycket småbarn på 3 personal, på småbarnsavdelning är det ju extra viktigt med närhet och omsorg. På mitt jobb är dom 4 personal på 16 barn och på Alidas nya förskola blir dom 15 barn på 3 personal.

    Calibo - Snart,snart  är det semester , nästa vecka kommer gå kanonsnabbt,hoppas jag. Va´duktig Tim är på att prata.


    Skojsan- Jag tycker det var strongt av dig att ta upp det hela med svärmor, hoppas bara det löser sig mellan dig & T.


    Daggis - Ja, jag med vill ha tebax den goa sommarvärmen,nu när man har en härlig altan att slappa på. Mysigt med små utflykter.

    Soda- Va härligt det lät med Danmark, nu längtar jag ochså att åka dit.

    Amber - Här är en til ltröttis, är uppe sent varje kväll och grejar på huset,roligt men man får igen det dagen därpå på jobbet.


    **Älskade Alida 28/9-06**
  • Solaris

    Hejsan!
    Kikar bara in och gör mig synlig. Nu är det bara 2 dagar till semestern!!!!!!! Är ju ledig torsdagar så det är bara imorgon och fredag som jag jobbar. Alidas sista dag på gamla förskolan är redan imorgon för på fredag ska hon få vara hos farmor & yngste "farbror".
    Börjar så smått komma iordning med huset men vi är långtifrån färdiga, ska försöka flytta sista lasset i helgen, sedan så fyller C år på söndag så då får vi fira honom.

    Barbella - Åh, beklagar  verkligen mf, stor kram till dig, vännen. Vet själv hur det känns hade själv ett i v.5 precis innan Alida blev till och man hade verkligen ställt in sig på bebis.

    Calibo - Låter som en trevlig inledning på semestern, hur länge ska du vara ledig? har ni ledigt samtidigt hela semestern du & N?

    Soda - Fler som "bara" har 2 arbetsdagar kvar till semestern.
    Förresten måste ju fråga vad tyckte du om profylaxkursen förresten?

    Skojsan - Hoppas du har fler hemmafikor, jobbade dessväörre igår och jag hade så gärna velat träffats och kika på hur ni bor.

    Daggis - Tack för tumhållningarna & lyckoönskningarna,det lär behövas Amber - Det blev en kortis på jobbet för dig idag då. Hoppas Emil blir bättre snarast nu när det snart är semester.

    Nu ska jag kika in på Daggis sötnosar.


    **Älskade Alida 28/9-06**
  • Solaris

    Hej alla!
    Har skummat igenom som hastigast, blir så glad och varm i hjärtat när jag läser i vår tråd.
    Nu har jag ca. 3 timmar till semestern . Det ska vi fira hemma på altanen ikväll med grillat och lite vin. Imorgon väntar ett flyttlass till och på söndag ska vi fira mannens födelsedag.
    Spännande med klädförsäljning, Barbella, det komemr säkert blir kul. En kompis till mig säljer Me&i och tycker det är hur kul som helst.


    LMH - Trevligt med en Londontripp.Förstår att ni är stolta över Simons kusin.

    Amber - Låter som en härlig inledning av semestern.

    Gravid - Modig du är som badat, jag bor ju granne med havet numera,men inte blev det nåt bads igår, får nog satsa på det imorgon.

    Mia - Tycker defintivt ni ska satsa på sommarhus på Orust, det är helt underbart om sommrarna där, annars kan jag varmt rekommendera Askeröarna(som ligger mellan Orust & Tjörn) där har jag sett en hel del fritidshus till salu.

    Skojsan - Ajdå, förstår att det blev både gråt & skratt. Hoppas det rättar Dorsi sömn. till sig med.

    Lina - Va härligt det lät med Rhodosresan.Vad blir det för planer för er annars i sommar?

    Heeso - Jag har en Esprit-paraplysulky, den är jag  väl sådär nöjd med, den blir dock väldigt liten ihopfälld & med fullt ligglägen, men hade jag köpt en nu hade det blivit en Carena Easy, verkar vara mer stabil.


    **Älskade Alida 28/9-06**
  • Solaris

    Go´kväll!

    Nu har lugnet sänkt sig över huset. Körde ett stort flyttlass med det allra sista igår,med hjälp av svärmor, samt C:s 2 bröder,underbart med bärhjälp!,så nu är det mest sånt som ska slängas,kvar i lägenheten. Idag blev det födelsedagsfirande för hela slanten. C:s och mina föräldrar & syskon var här på lite födelsedagsmiddag.

    Ullen - Vilket gott betyg du fick av Nina,stora tjejen nu då , måste värmt massor i mammahjärtat,kan jag tänka.Det där med p-medel är ett evigt gissel tycker jag,men minipiller funkade rätt fint på mig,när jag åt det.Ja, vi trivs verkligen kanon,längtar inte tillbaka till lägenheten alls, inget fel att bo  i lägenhet, men våran var inte i det bästa skicket direkt.

    Skojsan - Oj, 70 mil,inte illa med två barn,önskar dig stort lycka till!,Ska inte ni semestra ihop du & T? hoppas du inte tar illa upp att jag undrar.

    Mia - Hoppas ni får en trevlig vistelse i Småland och att bilresan går bra. Kul med fritidshusköpande,hoppas ni hittar något snart som känns rätt.

    Barbella - Roligt med bröllop och lång fest,och skö nt med en riktig slappardag Liam har säkert haft det hur bra som helst hos mormor & morfar.Det vi har kvar med flyttbestyren är att röja ur ett par garderober samt flyttstäda och slänga grejor osm känns överflödiga att  dra med sig till huset.


    **Älskade Alida 28/9-06**
  • Solaris

    Hej allihop!

    Njuter av semestern, att inte göra någonting fast det beror ifs vad man räkanar med att göra och inte, vi har haft fullt upp med att packa upp,inreda klädkammare m.m
    Nästa vecka ska vi dock iväg på utflykt,vi ska åka med Colorline mellan Strömstad-Sandefjord, någon som åkt den turen? någon som kan rekommendera någon sevärdighet/aktivitet i Sandefjord?
    Ska bli förresten jättetrevligt att träffa ni som ska till Tina Lisa nästa vecka.

    Stina - Förstår att saknaden känns stor, tur att det är i Småland och inte ända uppe i Stockholm som Oliver är, till Småland kan man ju klämma på ett par timmar i bilen.

    Ullen - Var inne och kikade i din blogg, va´fint Nina fått det, försåtr att hon är glad & känner sig stor med eget skrivbord & allt.

    Trollsan - Va´skönt med semester i augusti, detä r åd det vackra vädret brukar komma Trist med hästen,kommer inte ihåg exakt men vad hade hänt med henne?

    Soffan - Välkommen tillbaka!Härligt att höra att ni mår fint.
     Måste säga att du gör helt rätt i att gå & se "Sex and the city", mitt omdöme är"den bästa filmen jag sett på ett bra tag"

    Amber - Roligt att du /ni var nöjda med konserten, har läst i GP att den fick 4 lr om det var 5 fyrar=fullpott!!!. Vad blev det för trevligheter i stan idag?

    Calibo - Välkomna hem!, låter mumsigt med egnehändigt skördade sockerärter. Hur länge har du /ni semester?


    **Älskade Alida 28/9-06**
  • Solaris

    Tack för en jättetrevlig fika TinaLisa och alla ni som var där.
    Kul att se er nya bostad, jättefint,tycker jag.
    Alida somande som en stock i bilen hem,full med massa nya intryck.

    Stina - Stort lycka till med resan ikväll.


    **Älskade Alida 28/9-06**
  • Solaris

    Hej alla!

    Kikar bara in som  hastigast...Haft en skön helg, hade två av mina kusiner med familjer här på grillkväll. Det skiljer ett år yngre och ett år äldre p åderas barn och Alida ,och båda är flickor.
    Igår var vi och "sighteeade"i vår nya hemkommun och hamnade på fotbollsmatch"Ö-kampen" mellan Orust- Tjörn, bör jag tillägga att Tjörn vann????
    Imorgon blir det röjning( en sista) och förhoppningsvis flyttstädning sv lägenheten,ingen ide´att dra på det mer nu,dessutom är det C:s sista semester vecka ochså.
    Hoppas kunna hinna med ett besök på Borås djurpark ochså i veckan

    Calibo-Vilket bra pris på biljetterna!  Nä, jag är inte avis på er N.Y-resa... ....men får erkänna att jag nog är det litegrann,det är en fantastisk stad,vill defintivt åka dit igen, när är det ni åker?

    Barbella - Gott med fyra dagarsledighet,är det nästa vecka du har kvar och sedan semester?Hur har det gått för Liam med sängbytet?

    gravid - Härligt med lite egentid, det behöver man definitivt då & då.

    Trollsan - Här är en till som har en liten som ska sova delvis inne hos oss om natten.

    Ullen - Krya på er, inget roligt med en massa sjukdomar. Bra att det funkat fint på  den andra förskolan.
    Kul med lite nytt...men inget P.o.P???????iofs Lindex har ju en massa fint dom ochså.Härligt med 5 v. ledighet!

    Skojsan - Skönt å höra att bilresan gått bra, men det är  ju bra att ni kan dela upp er lite och det kanske bara är bra för förhållandet och ni kan få längta och sakna varandra. Bara för att man är en familj måste man ju inte göra precis ALLT tillsammans. Eftersom C rest så mycket i jobbet frsm till s nu så är vi ogärna ifrån varandra mer än över dagtid då man är på jobbet lr så.


    **Älskade Alida 28/9-06**
  • Solaris

    Kikar in en snabbis...Har liksom TinaLisa kikat in här men inte bemödat mig till att skriva.
    Hursomhelst är allt bra och vi njuter av värmen, bad i havet har det blivit varje dag,Alida liksom jag älskar det.
    Barbella -Kul med biobesök även om den var läskig, jag är väldigt sugen på att se just "Barnhemmet".

    Skojsan- Ni har ingenstans på tomten det är extra skuggit? så att du kan få njuta av värmen och Doris lite svalka?

    Ullen - Gott med semester och härligt med båttuflykt nu i detta vädret.

    LMH -Stackars lille Simon,hoppas han är på bättringsvägen.

    TinaLisa - Härligt med lite tumanhand-tid, roligt att du träffade på Espera.

    Mia - vilken, charmkille,bra att han säger till när han är trött. Alida brukar säga"ova"och luta huvudet när hon är trött.

    Fossing - Roligt och se dig här!håller tummarna för att det tar sig snabbt för er.


    **Älskade Alida 28/9-06**
Svar på tråden Snackis 3 ~Inbördes beundran~