• sjh

Gaviscon tuggtabletter, betyg??

Jag sitter här med en tuggtablett framför mig, gillar inte tat prova ny a saker men hjälper det mig mot min halsbränna inatt så tar jag den!! Undrar bara om den smakar något och hur konsistensen blir ??

Herregud, vad barnslig jag är....

Hoppas att nån kan svara snart!!

• Svar på tråden Gaviscon tuggtabletter, betyg??
  • Lottis Pottis

de va dock några år sedan ja tuggade sådana men de blev då som skum nästan, jätte vidrigt. finns ju som flytande oxå.

Leksing tills ja dör !
  • krypsyl

Kommer inte ihåg vad de smakar, men de växer ett skum i munnen som jag inte var beredd på när jag åt den. dela den och ta en halva i taget första gången tycker jag

• sjh

Usch,låter ju läbbigt.... Men funkar det?

• Lottis Pottis

ja tyckte inte att tabletterna fungerade så ja körde me flytande.

Leksing tills ja dör !
  • Belize

Jag tycker den smakar lite fruktigt. Inte illa alls. Är van vid pepcid-duo när jag inte är gravid och de ä vidriga tycker jag...

Skulle nu inte klara mig utan Gaviscon. Tar en direkt när det känns om natten och det ger sig direkt just TACK VARE skummet. PROVA!

• becky79

jag gillar inte den smaken, tar den vid ett måste, jag kör på samarin och rennie i första hand och sen gavisc. on jag måste.
    Jag har haft riktigt jobbigt med h.bränna hela graviditeten så... jag har ätit dom vid sååå många tillfällen.
    Samarin finns ju smaksatt- den är ju helt kanon i smaken jämfört med dessa andra men, lite dyrare och svårare att hitta.

• AnnaU

De där tyckte jag var jätteäckliga!
    Provar nu Novalucol och de smakar bara minttablett. Goda och hjälper bra!

• Michisen

Avskyr Gaviscon! Dels för att det blir ett äckligt skum i munnen och dels för att den innehåller aluminium som inte känns okej att tugga i sig när man har en bebis i magen.

Kör på Rennie istället, som smakar helt okej, inte skummar, fungerar alldeles utmärkt och som inte innehåller aluminium!

• sjh

Tack för svaren!!

Jag litar på dig, Cardau... Jag får tugga i mig en nu innan jag lägger mig. Enda alternativet just nu!!

• luzorsus

smakar apa, blir ettt stort skum i munnen........fastnar i tänderna men hjälper...

Svar på tråden Gaviscon tuggtabletter, betyg??