• sjh

Gaviscon tuggtabletter, betyg??

Jag sitter här med en tuggtablett framför mig, gillar inte tat prova ny a saker men hjälper det mig mot min halsbränna inatt så tar jag den!! Undrar bara om den smakar något och hur konsistensen blir ??

Herregud, vad barnslig jag är....

Hoppas att nån kan svara snart!!

• Svar på tråden Gaviscon tuggtabletter, betyg??
  • Nikas

Jag kan meddela att Gaviscon Tuggtabletter är det absolut Vidrigaste som finns av de där preparaten. Äckligt skum i munnen, äcklig smak, och framförallt, superäcklig Konsistens på skummet. Efteråt blir tänderna jättesträva (på MIG iallafall) och jag slängde resten av paketet.

Äter Panodil som fungerar jättebra på mig! Även samarin funkar en kortare stund. Men Panodilen är min favorit.

• norgesessan

JAg älskade den..min sambo testade en gång, han kunde inte få det i sig..Men det var min räddning..

Emil 03 och Jonathan 05
  • MaZon

ett stort minus. Jag är inte "kvackel" magad men jag kunde tusan inte ta dessa fördömmda "tabletter" (inte den flytande heller, kändes som en snorlobba). Betydligt bättre med Novalucol!

• morrontrött

ganska äcklig o sörjig konsistens. o man måste tugga den ganska länge så den tuggas sönder ordentligt.
    jag kan bara ta en halv åt gången, för de blir för mycke i munnen annars o då ser jag ut som en häst som tuggar fradga

men flytande gaviscon är 100 ggr bättre och mer effektivt. tabletterna har jag me i väskan o tar när jag inte e hemma o har tillgång till flytande.

• Nikas
    Nikas skrev 2008-06-19 09:38:02 följande:
    Jag kan meddela att Gaviscon Tuggtabletter är det absolut Vidrigaste som finns av de där preparaten. Äckligt skum i munnen, äcklig smak, och framförallt, superäcklig Konsistens på skummet. Efteråt blir tänderna jättesträva (på MIG iallafall) och jag slängde resten av paketet.Äter Panodil som fungerar jättebra på mig! Även samarin funkar en kortare stund. Men Panodilen är min favorit.
    Hahahahaha va fasen har jag skrivit???? PANODIL?!? Jag menar ju NOVALUCOL.... hahhahaahaha
  • norgesessan

Jag funderade lite p den (panodilen) men tänkte att du visste nog vad du skrev om

Emil 03 och Jonathan 05
  • bohusbebis

Bläääää, superäcklig å funkade inge vidare. Brus-samarin med persikosmak har varit en trogen följeslagare. Nästan som is-tea...

• Nikas

100-pack Novalucol (89,50 kr) precis inköpt... Novalucolen är min räddare, jag är kär i en magmedicin...

• HuldaBeata

Smakar för jävligt rent ut sagt, men funkar helt suveränt.
    Går ingenstans utan några tabletter gaviscon i väskan. 1-3 minuter efter att jag har tuggat och svalt tabletten är halsbrännan borta. Skulle inte klara mig utan.

Svar på tråden Gaviscon tuggtabletter, betyg??