• sjh

Gaviscon tuggtabletter, betyg??

Jag sitter här med en tuggtablett framför mig, gillar inte tat prova ny a saker men hjälper det mig mot min halsbränna inatt så tar jag den!! Undrar bara om den smakar något och hur konsistensen blir ??

Herregud, vad barnslig jag är....

Hoppas att nån kan svara snart!!

• Svar på tråden Gaviscon tuggtabletter, betyg??
  • SandramedS

Ja kunde inte behålla tabletten i munnen.
    Fy fasen säger jag bara!

Bättre med sötmandlar och aprikoskräm =)

• fia0411

Novalucol, funkade inte för fem öre, på mig.
    Jag kör renni.

• Lymo

Ja usch, Gaviscon är bland det vidrigaste jag nånsin stoppat i mej! Riktigt äcklig smak, kladdig smetig konsistens & sen har man kvar sån där sörja på tänderna i en evighet.
    Jag höll på att kräkas när jag tog min första, så den funkade inte jättebra på mej..

• norgesessan

Vad jag känner mig ovanlig Den enda som tyckte dom gjorde susen..men jag testade inget annat..kanske därför..

Emil 03 och Jonathan 05
  • Saxe

Jag fick kämpa för att få i mig Gaviscon de första gångerna, tyckte att det smakade billig skumbanan fast äckligare. Tvingade i mig Gaviscon jättelänge, jag hade supermycket halsbränna och var dessutom ordinerad sängläge dygnet runt vilket inte gjorde saken roligare.

Sen träffade jag en underbar läkare när vi var inne på förlossningen för att kolla mina tidiga, regelbundna sammandragningar, och han sa direkt att Gaviscon var rätt verkningslöst och att jag skulle ha Losec. Fick sedan Omeprazol (samma sak som receptfria losec) och de funkar ta mig tusan direkt. En om dagen, ingen halsbränna!!! Kolla dock med en läkare innan du börjar ta den, det är en sådan medicin som det står på att man inte ska ta under graviditeten utan ok från läkare. Tror det är mer ok senare i graviditeten.

• Belize
    norgesessan skrev 2008-06-19 14:46:49 följande:
    Vad jag känner mig ovanlig Den enda som tyckte dom gjorde susen..men jag testade inget annat..kanske därför..
    Du är inte ovanlig...eller vi kanske är ovanliga tillsammans ;) Jag tycker också att de funkar kanon! Hjälper på en gång. Har tabletter i alla mina väskor och bredvid sängen jag ;)
  • Jesster

Gaviscon är skitäckligt! Äter jag tuggtabletter äter jag Rennie, de är goda fast de hjälper bara en stund numera så jag äter mest Losec Mups mot halsbrännan.

♥ v.36 ♥
  • Storasyster yster

Tycker också gaviscon är äckligt. Dessutom funkade de inte på mig förra graviditeten. Den här ggn kör jag med Rennie och det är mycket bättre.

• Lillbubben

Min BM rekommenderde mig att köpa flytande gaviscon i stället för tabletter. Flytande gaviscon har varit min räddning mot halsbränna......

• Ise 27

De sa till mig på apoteket att inte äta Rennie eftersom de innehåller socker och därmed är dåliga för gravida kvinnor pga. kariesangrepp som är värre när man är gravid. Äter bara dem under dagen och strax innan läggdags tar jag en Gaviscon. De första gångerna tyckte jag inte alls om dem men nu har jag vant mig och de funkar perfekt! Huvudsaken är väl att man inte dricker något efter att man tagit dem för att effekten förvinner då. Halsbrännan är hemsk!!

Svar på tråden Gaviscon tuggtabletter, betyg??