• lillamye

Mopedhjälm till barn?

hej
    jag har en 5åring och hon åker bak hon kan hålla i sig men kör aldrig mer än 30 med henne.

angående hjälm
    kolla på www.mopedbutik.se är har dom små hjälmar + att du kan ta bort hakskyddet

• lillamye
    MrsQ skrev 2008-07-10 18:33:55 följande:
    Oj detta var jag oxå intresserad av. Ska köpa moppe för att skjutsa sonen till dagis på morronen. Och undrar lite oxå hur ni gjort med stol bak? Går det på en scooter?Sen hjälm, var finnes det?! 
    kolla adreesen ovan där finns hjälmar på min eu går det ej fästa cykelsita pga av benen på själva stolen ska försöka skära till den

men min 2,5åring bruka sitta i knä och sedan har jag rep som jag binder fast henne i runt mig sedan kör vi max 20km/h
  • lillamye

sedan finns det speciella sitsar till scooter från ca 3år

• lillamye
    sunmaid skrev 2008-07-10 22:10:35 följande:
    TACK för svaren =)Jag var inne i en mc-affär och frågade. Och innan de är typ 4 år ska de inte ha mc-hjälm för de är för tunga för deras nacke så det är farligare att krocka med sådan hjälm än med cykel hjälm sa han. Nu är ju sonen 4-år så vi köpte en mc-hjälm för det känns så där att själv komma med en medan han var en vanlig...Vi köpte även en sela som jag ska ha runt mig och sedan runt honom ifall han skulle glida av.Tänkte att sen när dottern är lite större så kan en sitta framför och en bakom om man har två selar. Vi har bra en jätte kort sträcka till dagis och jag kör super sakta!!Hur gammal tror ni man behöver vara för att kunna åka med och är det bäst att sitta bakom eller framför?
    vill oxså veta vad det var för sele?
    min dotter är 5år hon sitter bak håller fast sig bra sj.
    minsta tjejen är 2,5år hon bruka sitta i knä med rep runt hennes och min mija, men blev nu intreserad av den är selen`?

och det finns små hjälmar som är anpassad för små barn kolla adressen jag angav el denna www.rinab.nu
  • lillamye
    sunmaid skrev 2008-07-11 20:47:53 följande:
    Jag köpte min i en mc-affär... Den kostade 300 tror jag att det var så det var ju helt ok
    vad hette affären? och har selen nåt namn så man kan googla på den vill gärna ha en jag med
  • lillamye

ska selen sitta fast i både dig och barnet?

• lillamye
    sunmaid skrev 2008-07-11 22:30:32 följande:
    Japp den sitter runt mig och sen i barnet. Vi sitter i varsin ögla av 8:an... hahaha ni fattar varför jag behöver en kamera va Här är adressen och nummret i alla fall Den väger inte så mycket så frakten borde ju gå på 22 eller 33:- ifall ni vill att jag ska köpa och skicka?Sportdepån i Sävedalen AB Göteborgsv. 34 43360 SÄVEDALEN 031 - 26 44 33
    men har selen nåt namn så man kan googla på den ?
  • lillamye
    sunmaid skrev 2008-07-11 20:47:53 följande:
    Jag köpte min i en mc-affär... Den kostade 300 tror jag att det var så det var ju helt ok
    ringde just han sa 200kr bra pris tyckte jag han skulle ta bild och skicka till mig nu
  • lillamye
    sunmaid skrev 2008-07-14 20:39:44 följande:
    Nu har jag även barnsitsen som lillamye tipsade om Sån himla tur för grannen skulle till Örebro idag där den fanns så jag skickade dom på att köpa den. Prutade även ner den till 900:- hahaha nödvändigt Men när tror ni man kan sätta dottern där bak på barnstolen och med sele runt sig? Eller det är väl bättre att ha selen på sonen för hon sitter ju fast i barnstolen antar jag..
    ja jag vet inte men finns det bälte på stolen?

har du tagit nån bild?
    gubben från affären måste glömt mig
  • lillamye
    sunmaid skrev 2008-07-16 18:00:22 följande:
    Nej jag tog aldrig eftersom han skulle skicka en till dig... men jag kan göra det om du vill?
    ja gärna vill se den innan jag ev köper en
  • lillamye
    sunmaid skrev 2008-07-18 20:33:49 följande:
    Så nu finns det bilder i mitt galleri. Den ena är på selen och den andra bilden är insidan av den, syns inte så bra men det är liksom gummi som ska "fästa" på kläderna så man inte skulle kunna glida ur den... =)
    aha den såg ju bra ut kanske ska satsa på en sådan.
Svar på tråden Mopedhjälm till barn?