Inlägg från: skånetös78 |Visa alla inlägg
  • skånetös78

Marta?

Vi funderar för fullt på namn och kan verkligen inte komma överens om ett enda förutom att vi båda tycker att Marta känns något sånär okej. (min farmor hette Marta) Vad tycker ni om detta namnet? Kan man verkligen döpa en liten nyfödd till det?

**Blivande Fru Nordström**
  • Svar på tråden Marta?
  • skånetös78

Vad roligt att ni är så posivita till namnet, ni som svarat nu förstås! Vi får fundera lite till men det lutar lite åt en Marta Linnéa Nordström!

• skånetös78
    marika o Oliver skrev 2008-06-19 17:59:56 följande:
    Gillar det inte, tänker på en gammal tant !
    Vi vill gärna ha ett "gammalt" namn på vår bebis så det känns helt ok för oss men man får nog vänja sig lite innan det känns helt bra!
  • skånetös78
    marika o Oliver skrev 2008-06-19 18:05:34 följande:
    Har ni några pojknamn eller vet ni att det e en flicka? *nyfiken* =)
    Ja det är verkligen tur att alla inte vill ha samma namn till bebisen, hade blivit lite svårt då! Pojknamn är redan spikat och det blir Axel, flicknamn har vi haft jättesvårt att enas om och på gemensamma listan finns i nuläget bara Marta! Vi gjorde KUB för ett tag sen och då tippades det på att det skulle kunna vara en flicka så då fick vi ju börja jobba på den listan också!
  • skånetös78
    Karisma skrev 2008-06-19 18:08:33 följande:
    Dahlia är ett annat fint gammalt namn, har bara hört en heta det. Var en urgullig tant jag jobba hos. Även Disa är fint tycker jag och för mig ovanligt.Men marta är fint det åxå. Kram K.
    Dahlia är vackert fast jag tänker nog bara på blomman Dhalia när jag hör det tyvärr! Disa är faktiskt jättegulligt, ska höra med gubben om det kan hamna på listan!
  • skånetös78
    Karisma skrev 2008-06-19 18:16:06 följande:
    Jag visste inte ens att det var en blomma. Får man skämmas lite.
    http://www.dahlia.se/ men det är absolut ett vackert namn ändå!
Svar på tråden Marta?