• Bubblan84

    Abort på katt??

    Kan man göra abort på katter..har för mig att man kan gör adet och kastrering/sterilisering på samma gång??
    Hur sent kan man göra aborten??
    Hur länge är katter "gravida"??

  • Svar på tråden Abort på katt??
  • Bubblan84

    Har precis märk att våran hona blivit toktjock..vet att hon löpte runt den 25 aptil..men fick då i henne p-piller..så vet ej hur långt gången hon är..vill inte ha kattungar..hade juh tänkt kastrera henne nu!!!

  • Michisen

    Ring närmaste veterinär och kolla, veterinärer kostar väl olika?
    Men runt en tusenlapp i alla fall.

  • Michisen

    Ifall hon är toktjock nu och löpte runt 25 april så är det nog så att det kommer kattungar vilken dag som helst. Bara att bita i det sura äpplet i så fall och ta hand om ungarna och katten och kastrera henne sedan.

  • Bubblan84

    Så det ligger på ca samma summa som en vanlig kastrering??
    Har även problem me att hon kissar in..varenda hörn e utsatt...är detta ett beteende hon kommer sluta med som kastrerad??

    tack för dina svar Michisen

  • Bubblan84

    Hon fick ungar förra året o då var hon mycket mycket tjockare än nu..så gissar på att hon löpt en gång till efter den 25 april..*håller tummarna'

  • MichelleS

    En katt går ju gravid 8-9 veckor sen kan du ju räkna ut att hon ska ha snart.
    Jag har själv en höggravid katt och ägaren ville inte ta hand om kattungarna och skulle ta död på dom så jag tar tar hand om mamman sammtidgt som jag ska föda upp kattungarna och sedan sälja dom.
    Snälla ta hand om kattungarna. Vad är det för ras din katt?

  • Bubblan84

    Hon är vanlig bondkatt..klart jag tar hand om kattungarna om det är så..men hon är verkligen inte så stor att se ut som hon ska föda nu..men kanske inte är lika många denna gång (4 sist)

  • MichelleS
    Bubblan84 skrev 2008-06-20 09:54:28 följande:
    Hon är vanlig bondkatt..klart jag tar hand om kattungarna om det är så..men hon är verkligen inte så stor att se ut som hon ska föda nu..men kanske inte är lika många denna gång (4 sist)
    Okej jag har också en vanlig bondkatt men sen tror man att pappan är långhårig och rödhårig och det ger ju isådanfall mer pengar om den har ras i sig.

    Du kanske inte vet vem som är pappan isåfall, kanske samma som förra gången?

    Nej en katt kan ju i bästa fall bära på 1-2 men kanske inte lika vanligt endå.
    Tror dock det blir många kattungar här.
    Förövrigt är mamman liten och huvudet är dunderlitet gemfört med magen.
    Trodde knappt dom kunde bli såhär stora. Bara förlossningen går bra, har ingen aning om hur den brukar se ut för katter :)

    Nja hur många veckor tror du hon gått då?, kanske har ett par kvar då
Svar på tråden Abort på katt??