Inlägg från: sweetpea |Visa alla inlägg
  • sweetpea

Valencia

Jag var där i april. Väldigt trevligt! Vi bodde inne i stan och hade då gångavstånd till allt, i princip. Vi gick mest runt på gatorna, satt på torgen och drack vin och shoppade en del. En dag promenerade vi i den torrlagda flodfåran ända ner till det nya vetenskapscentrumet vid havet, med det tekniska museet och akvariet. En annan dag tog vi spårvagnen till stranden.

• sweetpea

Vi bodde på ett ställe som hette Alma Apartments - ett helt fantastiskt ställe i den gamla stadskärnan. En lägenhet med två sovrum (ett dubbel och ett enkel) och ett stort vardagsrum/kök med skön soffa, dvd-spelare och ett topputrustat kök med tvättmaskin, diskmaskin och varmluftslugn. Plus en bäddsoffa som blir ytterligare en dubbelsäng, om man är fler. Jättefräscht badrum. Kostade typ 1000 kr/natten för tre personer. Ägarna Ben och Vivekka, ett engelsk/hollänskt par, bor i kvartereret och driver en cykeluthyrningsfirma i bottenplanet och stället upp med allt - de visar på kartor, bokar restauranger och låter en låna deras dator. Det bästa boende jag någonsin har haft, någonstans, tror jag.

Går att boka via www.hostelworld.com

Svar på tråden Valencia