Inlägg från: TuffLoysan |Visa alla inlägg
  • TuffLoysan

Bortsprungen katt

I torsdags eftermiddag försvann en av våra katter. Sedan vi flyttade till hus (strax över 2 månader sedan), har vi låtit våra 2 katter springa ute. Men det är bara när vi själva är hemma och ute, och kan ha lite uppsikt.
    Eftersom dom tidigare varit innekatter ca 2 år så gör dom inte sina behov ute, utan kommer in och gör sånt. Dom kommer även in och äter och dricker med jämna mellanrum.

Men åter till saken. Nu har våran lilla kisse varit borta snart 2 dygn. Jag tror inte att han är försvunnen frivilligt, utan antingen har han blivit skrämd, och tappat bort sig. Eller inlåst i nåt förråd som varit öppet.

Någon som varit med om samma sak, och att katten till slut kommit tillbaka? Hur länge har ni isf behövt vänta?
    Mina katter är som mina barn. Vet inte vad jag skulle ta mig till om något hände dom.

• Svar på tråden Bortsprungen katt
  • TuffLoysan

Har inte ringt polisen ännu. Men man ringer alltså det där nummret vart man än bor i Sverige?
    Jag bor i Krokom, 2 mil norr om Östersund, Jämtland. Och här i Krokom tror jag inte ens vi har några poliser längre.

• TuffLoysan

Ska ev avvakta ett tag till. Se vad sambon säger också. Sen ringer man nog polisen.

• TuffLoysan

PetraE: Tack för tipset. Håller nu på att lägga upp en annons där. Ingen fara att du stal lite av min tråd =)

Nymphoria: Ok, men då finns det juh fortfarande hopp om att han kommer hem själv. Har åxå tänkt att han kan vara inlåst någonstanns, men då borde han juh bli utsläppt så småningom tycker man. Vill bara inte tänka på det värsta, så man försöker fortfarande vara positiv.
    Tack åxå för tipset om efterlysning i radio =)

• TuffLoysan

MissPeel2: Tack för uppmuntran. Kan inte annat än tänka positivt när man läser det =) Var ute igår och letade och ropade här omkring. Tar nog även en liten promenad ikv.

Och som man hört alla andra säga; dom hittar alltid hem. För dom vet vart dom hör hemma. Så det är bara att vänta, antar jag.

• TuffLoysan

På blocket har jag lagt upp en efterlysning idag. Så man hoppas på det bästa =)

• TuffLoysan

Tack så mkt för all uppmuntran. Man försöker tänka positivt när man får höra om andra som haft sina katter borta en tid.
    Men så helt plötsligt så kommer någon med tanken att "han kanske sprungit långt bort och blivit överkörd.. eller han kanske har blivit tagen av räven.." Å då sjunker hoppet direkt, och tårarna kommer.

• TuffLoysan

Tack så mkt för tipset! Ska fixa ut en efterlysning även där =) Kan aldrig bli för mkt av det, när man vill ha tillbaka sin lilla älskling.

Svar på tråden Bortsprungen katt