Vilken bärsele är bäst:?
För- och nackdelar med olika bärselar! Vilken ska man köpa?
För- och nackdelar med olika bärselar! Vilken ska man köpa?
Vi har haft den ergonomiska varianten av BabyBjörn och varit supernöjda! Den var en livräddare i början då sonen alltid blev nöjd när han fick sitta i den. Nu är han tio månader och vi använder den inte så ofta längre, men ibland får han åka framåtvänd och det är poppis!
Jag har kunnat ha på mig den ganska länge i streck utan att få ont i ryggen. Dessutom sitter bebisen väldigt skönt och mysigt i den. Funkar bra utomhus också.
en ergonomisk sele (INTE babybjörn) En riktig ergonomisk sele är så bred i sittutan att det inte går att sita framåtvänt som i en babybjörn, det är det som gör den ergonomisk..knärna är högre upp än rumpan..
Det finns flera olika, jag har en som heter Ergo.
Är inte Babybjörn ergonomisk? Det står ju att den är det?
Är Ergo ett märke?
ja, Ergo är ett eget märke..
HAr ingen aning om varför dom påstår den är ergonomisk, ergonomisk är den inte iallafall, det är ltt att sä på hur benen dinglar ned från när barnen är 3 månader eller liknande..
På hemsidan har dom bara bilder på nyfödda, eller så syns inte barnet helt...Det är lättare att se på alla stackarna på stan..
baby björn, helt klart
Ergo är ett märke, den är väldigt bra.
Det jag hittar om Ergo är att den kan användas först när barnet är 5 mån gammal?
Min pojk är 6 veckor.
Men på olika tester (ej babybjörns egna) står det att babybjörn fått bra betyg, och att den är ergonomisk. Tex BB Active, att den är bärselarnas rolls royce...
Fler tips??
Manduca är bra och funkar från nyfödd!!
när babybjörnen får bra betyg, så jämförs det med att bära i famnen (deras läkarutalande på hemsidan)...