• Hanah

Vilken bärsele är bäst:?

För- och nackdelar med olika bärselar! Vilken ska man köpa?

• Svar på tråden Vilken bärsele är bäst:?
  • norgesessan

vi började använda den när sonen var 4 månader, innan det hadde vi en elsatisk sjal (hur lätt som häls efter et par knytningar, man kan behålla den på , bara lyfta ut barnet och sätta i igen)
    Annars finns ett inlägg till ergo selen också, men den har jag inte provat..
    Hadde sonen i ergon på magen senast idag....(vanligast på ryggen) han fyller 3 år i september

Emil 03 och Jonathan 05
  • SchumiFerrari
    Hanah skrev 2008-06-21 18:46:35 följande:
    Det jag hittar om Ergo är att den kan användas först när barnet är 5 mån gammal?Min pojk är 6 veckor.Men på olika tester (ej babybjörns egna) står det att babybjörn fått bra betyg, och att den är ergonomisk. Tex BB Active, att den är bärselarnas rolls royce...Fler tips??
    Fortfarande så hänger barnet i en ca 5 cm bredd tygbit vilket inte är bra för deras ryggar. Man kan köpa en Infant insert till Ergo
    *Älskade Noa*
  • världens bästa mamma

Ja baby björn

• Lindisgbg

Jag har beställt en Manduca idag, har bara hört bra saker om denGlad

Stolt mamma till Casper och Alexander
  • Hanah
    Lindisgbg skrev 2008-06-21 19:07:06 följande:
    Jag har beställt en Manduca idag, har bara hört bra saker om den
    Vilken har du beställt?
  • Whilda

Babybjörn Active,
    har bara hört positivt om BB

• Repris

Vår babybjörn har då inte 5 cm för barnet att sitta på, snarare 12-15.

Om nu babybjörn är så dålig är det väldigt konstigt att "alla" barn är nöjda i dem. Alla "stackarna" på stan som sitter i babybjörn brukar se väldigt nöjda ut och forskarna säger att barnen säger till om deras sittställning inte är bra för ryggen.

Babybjörn har funnits i många år med samma grundprincip och det vore intressant att se om de barn som satt i den för 15 år sedan har några problem med sina ryggar idag...

Svar på tråden Vilken bärsele är bäst:?