Inlägg från: Lilith74 |Visa alla inlägg
  • Lilith74

Tennerife, Los Cristianos, nån som varit där???

Jag kanske är den enda som tycker såhär, men jag tycker att Teneriffa var hemskt. Vi var där två veckor i julas, Los Cristianos. Visst är det bättre än Las Americas, men hu... aldrig mer Teneriffa.

• Lilith74

Hm, du kan ju ha mer tur än vi. Vi ville också plaska med 2-åring i strandkanten. Jag kan inte förklara exakt vad det var som var så hemskt - vissa saker var ju bra. Vi var på ett aqualand i Los Cristianos, det var jättekul och Loro Parque var jättefint. Vi åkte upp på norra kusten och hittade helt egna stränder, en som var som ett akvarium med stora blå och gula fiskar i - inte byggd av människor utan formad naturligt, jättehäftigt.
    Kanske var det mina förväntningar det var fel på - flera stränder gick inte att bada vid etc.
    Jag har rest massor men det var bara min andra charter, den första gick till Tunisien som jag tyckte var UNDERBART på alla sätt, jag trodde att Teneriffa skulle vara mer så. Jag vet ju åas en del som inte gillat Tunisien.

• Lilith74

Alla är olika... för OSS var Teneriffa hemskt.

• Lilith74

Fast det är säkert bara VI som tycker det!!! Det är ju en jättepopulär destination, massor av svenskar åker ju dit. Jag skriver inte mer nu om vår vistelse för jag vill inte förstöra sin glädje - ni får det säkert härligt.

• Lilith74

Det måste jag ändå berömma Teneriffa för: Mat i butiker typ Mercadona är URBILLIGT. Vi hade lägenhet och handlade allt till vårt julfirande för typ 300 kr - kasse efter kasse med festmat och färska skaldjur, fin frukt, roliga efterrätter, vin (till maken, jag var gravid!). Hur billigt som helst. Men akta dig för småbutiker i anslutning till hotellen, vid vårt hotell fanns en butik där fem blöjor kostade ?5.

Det finns miljoner restauranger i alla prisklasser.

Svar på tråden Tennerife, Los Cristianos, nån som varit där???