Inlägg från: Indiansommar |Visa alla inlägg
  • Indiansommar

Nackspärr, vad göra??

Jag har fått nackspärr!!! Vad ska jag göra åt det?? Finns hjälp och få??? Kan inte vrida på huvudet åt något håll och håller på att bli tokig!!!!

• Svar på tråden Nackspärr, vad göra??
  • Indiansommar

Jag ska ringa till "knak doktorn" i morgon, hoppas han kan ge mig en tid direkt!!! Har tyvärr ingen värmare så jag får väl försöka stå ut i natt...

• Indiansommar

non compos mentis skrev 2008-06-22 22:54:40 följande:

Smärtstillande och försöka leva som vanligt, alltså inte vila för mycket Kotknäckare och dyl förkortar inte (vad vetenskapen vet) förloppet särdeles,, så det kan ju vara bortkastade pengar.
    Hur menar du?
    När jag har varit hos honom när jag haft ryggskott så har jag blivit mycket bättre genast och kunnat jobba en dag eller två senare?? Andra på jobbet som inte gått har varit sjukskrivna i 3 veckor...
    Menar du att det inte skulle hjälpa att gå till kotknackaren?
  • Indiansommar
    non compos mentis skrev 2008-06-22 23:15:34 följande:
    Ok!
    Naprapat har jag testat en gång också, och det var "skit" men kotknackar är super bra!!!
  • Indiansommar

Har letat i medicinskåpet och hittat
    panodil
    panocod (starkare form av panodil)
    pronaxen (för inflamationer)
    tradolan

Är det något av detta som kan funka???

• Indiansommar
    erkiperki skrev 2008-06-23 00:21:45 följande:
    Jag rekomenderar helt klart att gå till en läkare! Förstår inte varför alla vill skicka iväg dig till diverse naprapater och liknande innan du har provat den vanliga sjukvården. Läkaren kan ge dig rätt medicin och remiss till en sjukgymnast som kan ge dig övningar att göra. Jag har gått den vägen när jag har haft nackspärr (har sträckt nacken när jag har gjort olika rörelser) har fått komma till både läkare och sjukgymnast nästan direkt. Det här har funkat alldeles utmärkt för mig. Det skadar ju inte heller att få sånt här dokumenterat i journalen för framtiden.
    Anledningen till att jag dissar vanlig sjukvård när det gäller nackspärr, ryggskott mm är att dom inte kan hjälpa till här. Man blir borta från jobbet 2-3 veckor och med hjälp av en kiropraktor som jag för övrigt har varit hos idag, kan jag jobba redan i morgon!!! "Vanlig" sjukvård är toppen annars, men inte när det gäller sådana här grejer! Tycker i alla fall jag!
  • Indiansommar

Ja, jag är mycket bättre redan! Tyvärr så har jag inte sovit så bra i natt och jag är inte 100% bra, men mycket mycket bättre! Blir hemma idag och ev i morgon från jobbet. Har ett fysiskt arbete där jag jobbar med armarna ovanför axlarna mycket och jag tror att det är att fresta på för mycket att jobba redan idag.

• Indiansommar

Ja det var perfekt hjälp! Nu kan jag vrida huvudet till höger och vänster!! Fortfarande besvär när jag ska ta huvudet bak eller fram, men det släpper väl om någon dag. Känner mig fortfarande lite svullen i nacken.

Svar på tråden Nackspärr, vad göra??